k 2010

Agregace kvalitativních studií: meta-studie, meta-syntéza, meta-analýza?

PÍŠOVÁ, Michaela a Klára KOSTKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Agregace kvalitativních studií: meta-studie, meta-syntéza, meta-analýza?

Název česky

Agregace kvalitativních studií: meta-studie, meta-syntéza, meta-analýza?

Název anglicky

Aggregation of qualitative studies: meta-study, meta-synthesis, meta-analysis?

Autoři

PÍŠOVÁ, Michaela a Klára KOSTKOVÁ

Vydání

XVIII. konference ČAPV Kam směřuje pedagogický výzkum? 2010

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

kvalitativní výzkum; meta-studie; meta-syntéza; meta-analýza

Klíčová slova anglicky

qualitative research; meta-study; meta-synthesis; meta-analysis

Štítky

Změněno: 4. 1. 2015 21:50, doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D.

Anotace

V originále

Podíl kvalitativního výzkumu v poznávání edukační reality v posledních letech vzrůstá. Vzhledem k charakteru kvalitativních studií (včetně výstupů) zároveň vzrůstá potřeba jejich agregace tak, aby byl potenciál kvalitativního výzkumu plně vytěžen (pro rozvoj teorie i pro praktické implikace) a nezůstával na úrovni stále se opakujících dílčích studií. Dosavadní pokusy v tomto směru jsou poměrně řídké a někdy i kontroverzní. Příspěvek se pokusí naznačit možná metodologická řešení, a to na základě inspirace z výzkumů v jiných oblastech lidské činnosti (zdravotnictví).

Anglicky

The role of qualitative research in discovering educational reality has been growing. Regarding the character of qualitative studies, resp. their outcomes, however, the need to aggregate them in order to exploit fully the potential of qualitative studies has increased. The so far attemts have unfortunately been rather rare and sometimes even controversial. The contribution will attempt to present possible solutions based on experience from other domains (health care).