2010
Agregace kvalitativních studií: meta-studie, meta-syntéza, meta-analýza?
PÍŠOVÁ, Michaela a Klára KOSTKOVÁZákladní údaje
Originální název
Agregace kvalitativních studií: meta-studie, meta-syntéza, meta-analýza?
Název česky
Agregace kvalitativních studií: meta-studie, meta-syntéza, meta-analýza?
Název anglicky
Aggregation of qualitative studies: meta-study, meta-synthesis, meta-analysis?
Autoři
PÍŠOVÁ, Michaela a Klára KOSTKOVÁ
Vydání
XVIII. konference ČAPV Kam směřuje pedagogický výzkum? 2010
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
kvalitativní výzkum; meta-studie; meta-syntéza; meta-analýza
Klíčová slova anglicky
qualitative research; meta-study; meta-synthesis; meta-analysis
Štítky
Změněno: 4. 1. 2015 21:50, doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D.
V originále
Podíl kvalitativního výzkumu v poznávání edukační reality v posledních letech vzrůstá. Vzhledem k charakteru kvalitativních studií (včetně výstupů) zároveň vzrůstá potřeba jejich agregace tak, aby byl potenciál kvalitativního výzkumu plně vytěžen (pro rozvoj teorie i pro praktické implikace) a nezůstával na úrovni stále se opakujících dílčích studií. Dosavadní pokusy v tomto směru jsou poměrně řídké a někdy i kontroverzní. Příspěvek se pokusí naznačit možná metodologická řešení, a to na základě inspirace z výzkumů v jiných oblastech lidské činnosti (zdravotnictví).
Anglicky
The role of qualitative research in discovering educational reality has been growing. Regarding the character of qualitative studies, resp. their outcomes, however, the need to aggregate them in order to exploit fully the potential of qualitative studies has increased. The so far attemts have unfortunately been rather rare and sometimes even controversial. The contribution will attempt to present possible solutions based on experience from other domains (health care).