2010
Edukace jedinců s tělesným postižením a chronickým onemocněním
VÍTKOVÁ, MarieZákladní údaje
Originální název
Edukace jedinců s tělesným postižením a chronickým onemocněním
Název česky
Edukace jedinců s tělesným postižením a chronickým onemocněním
Název anglicky
Education of persons with physical disabilities and chronic illness
Autoři
VÍTKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
3., přepr. a rozšíř. vyd. Brno, Pipeková, J. et al. Kapitoly ze speciální pedagogiky, od s. 213-233, 21 s. 2010
Nakladatel
Paido
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/10:00046088
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7315-198-0
Klíčová slova česky
dítě; žák; tělesné postižení; ranná intervence; mateřská škola; základní škola; rámcová vzdělávací program pro předškolní a školní vzdělávání ; herní terapie
Klíčová slova anglicky
child; student; physical disabilities; early intervention; kindergarten; primary school; the curriculum framework for preschool and school education; play therapy
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 26. 4. 2011 17:36, prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
V originále
Kapitola se zabývá problematikou edukace jedinců s tělesným postižením a chronickým onemocněním. Představuje pedagogický vztah jako dyádu, význam včasné intervence a funkci mateřské školy. Objasňuje specifika ve výuce žáků s tělesným postižením a jejich integraci. Uvedená data jsou podložena výsledky výzkumných šetření. Dále je zde uveden význam školy při zdravotnickém zařízení a herní terapie.
Anglicky
The chapter deals with the education of individuals with physical disabilities and chronic illnesses. It represents the educational relationship as a dyad, the importance of early intervention and function of the kindergarten. It explains the specifics of teaching children with physical disabilities and their integration. These data are supported by the results of research investigations. It is given the importance of school health facilities and play therapy.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|