C 2010

Edukace jedinců s tělesným postižením a chronickým onemocněním

VÍTKOVÁ, Marie

Základní údaje

Originální název

Edukace jedinců s tělesným postižením a chronickým onemocněním

Název česky

Edukace jedinců s tělesným postižením a chronickým onemocněním

Název anglicky

Education of persons with physical disabilities and chronic illness

Autoři

VÍTKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

3., přepr. a rozšíř. vyd. Brno, Pipeková, J. et al. Kapitoly ze speciální pedagogiky, od s. 213-233, 21 s. 2010

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/10:00046088

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-198-0

Klíčová slova česky

dítě; žák; tělesné postižení; ranná intervence; mateřská škola; základní škola; rámcová vzdělávací program pro předškolní a školní vzdělávání ; herní terapie

Klíčová slova anglicky

child; student; physical disabilities; early intervention; kindergarten; primary school; the curriculum framework for preschool and school education; play therapy

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 26. 4. 2011 17:36, prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.

Anotace

V originále

Kapitola se zabývá problematikou edukace jedinců s tělesným postižením a chronickým onemocněním. Představuje pedagogický vztah jako dyádu, význam včasné intervence a funkci mateřské školy. Objasňuje specifika ve výuce žáků s tělesným postižením a jejich integraci. Uvedená data jsou podložena výsledky výzkumných šetření. Dále je zde uveden význam školy při zdravotnickém zařízení a herní terapie.

Anglicky

The chapter deals with the education of individuals with physical disabilities and chronic illnesses. It represents the educational relationship as a dyad, the importance of early intervention and function of the kindergarten. It explains the specifics of teaching children with physical disabilities and their integration. These data are supported by the results of research investigations. It is given the importance of school health facilities and play therapy.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání