C 2010

Vzdělávání a terapie žáků s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami

VÍTKOVÁ, Marie

Základní údaje

Originální název

Vzdělávání a terapie žáků s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami

Název anglicky

Education and therapy of Pupils with severe disabilities and multiple disabilities

Autoři

VÍTKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vydání. Brno, Pipeková, J. et al. Kapitoly ze speciální pedagogiky, od s. 343-366, 24 s. 2010

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/10:00046089

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-198-0

Klíčová slova anglicky

Pupil; Special Needs; Framework Educationl Programme for Basic Education; Inclusive Education; Severe Disabilities; multiple disabilities;

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 11. 4. 2011 14:08, prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.

Anotace

V originále

Kapitola charakterizuje edukaci a terapie žáků s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami. Text je doplněn příklady případových studií, které byly zpracovány ve výzkumných šetřeních. Dále analyzuje těžké postižení jako trvalé ohrožení vývoje a života a představuje koncept bazální stimulace.

Anglicky

The chapter deals the education and therapy of pupils with severe disabilities and multiple disabilities. The text is accompanied by examples of case studies, which were prepared in research investigations. Furthermore analyzes severe disability as a permanent threat to life and development and introduces the concept of basal stimulation.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání