VÍTKOVÁ, Marie. Vzdělávání a terapie žáků s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami (Education and therapy of Pupils with severe disabilities and multiple disabilities). In Pipeková, J. et al. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 1. vydání. Brno: Paido, 2010, p. 343-366. ISBN 978-80-7315-198-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vzdělávání a terapie žáků s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami
Name (in English) Education and therapy of Pupils with severe disabilities and multiple disabilities
Authors VÍTKOVÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vydání. Brno, Pipeková, J. et al. Kapitoly ze speciální pedagogiky, p. 343-366, 24 pp. 2010.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00046089
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-198-0
Keywords in English Pupil; Special Needs; Framework Educationl Programme for Basic Education; Inclusive Education; Severe Disabilities; multiple disabilities;
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc., učo 1615. Changed: 11/4/2011 14:08.
Abstract
Kapitola charakterizuje edukaci a terapie žáků s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami. Text je doplněn příklady případových studií, které byly zpracovány ve výzkumných šetřeních. Dále analyzuje těžké postižení jako trvalé ohrožení vývoje a života a představuje koncept bazální stimulace.
Abstract (in English)
The chapter deals the education and therapy of pupils with severe disabilities and multiple disabilities. The text is accompanied by examples of case studies, which were prepared in research investigations. Furthermore analyzes severe disability as a permanent threat to life and development and introduces the concept of basal stimulation.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 28/5/2024 00:12