Detailed Information on Publication Record
2010
Analýza inkluzivního prostředí v základních školách prostřednictvím Indexu Inkluze
PANČOCHA, Karel and Helena VAĎUROVÁBasic information
Original name
Analýza inkluzivního prostředí v základních školách prostřednictvím Indexu Inkluze
Name in Czech
Analýza inkluzivního prostředí v základních školách prostřednictvím Indexu Inkluze
Name (in English)
Analysis of Inclusive Environment at Primary Schools through Index for Inclusion
Authors
PANČOCHA, Karel (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Helena VAĎUROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vydání. Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami IV. p. 25-40, 16 pp. 2010
Publisher
Paido Brno
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/10:00046110
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-201-7
Keywords (in Czech)
index inkluze; inkluze; inkluzivní vzdělávání; překážky v zapojení; speciální vzdělávací potřeby; inkluzivní kultura; inkluzivní praxe; inkluzivní politiky; vzdělávání; právo
Keywords in English
Index for inclusion; inclusion; inclusive education; barriers in participation; special education needs; inclusive culture; inclusive practice; inclusive policies; education; law
Tags
Reviewed
Změněno: 16/2/2011 09:08, prof. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., M.Sc.
V originále
Kapitola se v teoretické části zaměřuje na inkluzivní vzdělávání; jeho definiční a obsahové vymezení. Následně nahlíží na proces budování inkluzivního prostředí školy prostřednictvím Indexu inkluze. Navazující kvantitativní výzkumné šetření analyzuje budování inkluzivní praxe; politiky a kultury na základních školách v severomoravském regionu. Příspěvek prezentuje dílčí výstupy výzkumu probíhajícího v rámci výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání na PdF MU.
In English
The chapter focuses on inclusive education; its definition and specification. It looks at the process of building inclusive environment of a school through the index for inclusion. The following quantitative research analyzes inclusive practices; policies and culture at primary schools in the region of north Moravia. The article presents selected outcomes of research conducted within the research project Special needs of students in context of the framework education programme for primary education.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|