C 2010

Žáci se sociálním znevýhodněním v rámci inkluzivního vzdělávání s akcentem na osvojení si klíčových kompetencí.

BARTOŇOVÁ, Miroslava

Základní údaje

Originální název

Žáci se sociálním znevýhodněním v rámci inkluzivního vzdělávání s akcentem na osvojení si klíčových kompetencí.

Název česky

Žáci se sociálním znevýhodněním v rámci inkluzivního vzdělávání s akcentem na osvojení si klíčových kompetencí

Název anglicky

Acquisition of Key Competences in Students with Social Disadvantage in Inclusive Education

Autoři

BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1.vyd. Brno, HAVEL, J., FILOVÁ, H. et al. Inkluzivní vzdělávání žáků v primární škole. Inclusive Education in Primary School. od s. 91- 102, 11 s. 2010

Nakladatel

Paido Brno

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/10:00046113

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-202-4

Klíčová slova česky

informant absolvent přípravné třídy klíčové kompetence hodnocení a klasifikace inkluzivní vzdělávání klima třídy

Klíčová slova anglicky

informant a graduate of preparatory classes key competences assessment and evaluation inclusive education class climat

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 24. 2. 2011 18:06, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.

Anotace

V originále

V rámci vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami se zaměřujeme na skupinu žáků se sociálním znevýhodněním, jejíž součástí jsou často žáci z nepodnětného rodinného prostředí, žáci ohrožení sociálně patologickými jevy (školský zákon č. 561 2004 Sb.). Článek prezentuje výsledky výzkumného šetření realizovaného rámci třetího roku řešení výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Cílem výzkumného projektu byla analýza úspěšnosti absolventů přípravných tříd v systému základního vzdělávání ve městě Brně s akcentem na osvojení klíčových kompetencí a prospěchu žáků v rámci základního vzdělávání.

Anglicky

The education of students with special educational needs includes also students with social disadvantage where students from non-stimulating environment and students in danger of socio-pathological behaviour belong (Education Act No. 561 2004 Sb.). This article presents results of a research carried out during the third year of the research project Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Education Programme for Primary Education. The aim of the research project was to analyze the success of graduates of preparatory classes in the system of basic education in Brno, with the emphasis on key competencies and pupils achievement in primary education.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání