BARTOŇOVÁ, Miroslava. Žáci se sociálním znevýhodněním v rámci inkluzivního vzdělávání s akcentem na osvojení si klíčových kompetencí. (Acquisition of Key Competences in Students with Social Disadvantage in Inclusive Education). In HAVEL, J., FILOVÁ, H. et al. Inkluzivní vzdělávání žáků v primární škole. Inclusive Education in Primary School. 1.vyd. Brno: Paido Brno, 2010, p. 91- 102, 11 pp. ISBN 978-80-7315-202-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Žáci se sociálním znevýhodněním v rámci inkluzivního vzdělávání s akcentem na osvojení si klíčových kompetencí.
Name in Czech Žáci se sociálním znevýhodněním v rámci inkluzivního vzdělávání s akcentem na osvojení si klíčových kompetencí
Name (in English) Acquisition of Key Competences in Students with Social Disadvantage in Inclusive Education
Authors BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1.vyd. Brno, HAVEL, J., FILOVÁ, H. et al. Inkluzivní vzdělávání žáků v primární škole. Inclusive Education in Primary School. p. 91- 102, 11 pp. 2010.
Publisher Paido Brno
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00046113
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-202-4
Keywords (in Czech) informant absolvent přípravné třídy klíčové kompetence hodnocení a klasifikace inkluzivní vzdělávání klima třídy
Keywords in English informant a graduate of preparatory classes key competences assessment and evaluation inclusive education class climat
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., učo 5643. Changed: 24/2/2011 18:06.
Abstract
V rámci vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami se zaměřujeme na skupinu žáků se sociálním znevýhodněním, jejíž součástí jsou často žáci z nepodnětného rodinného prostředí, žáci ohrožení sociálně patologickými jevy (školský zákon č. 561 2004 Sb.). Článek prezentuje výsledky výzkumného šetření realizovaného rámci třetího roku řešení výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Cílem výzkumného projektu byla analýza úspěšnosti absolventů přípravných tříd v systému základního vzdělávání ve městě Brně s akcentem na osvojení klíčových kompetencí a prospěchu žáků v rámci základního vzdělávání.
Abstract (in English)
The education of students with special educational needs includes also students with social disadvantage where students from non-stimulating environment and students in danger of socio-pathological behaviour belong (Education Act No. 561 2004 Sb.). This article presents results of a research carried out during the third year of the research project Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Education Programme for Primary Education. The aim of the research project was to analyze the success of graduates of preparatory classes in the system of basic education in Brno, with the emphasis on key competencies and pupils achievement in primary education.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 27/7/2024 18:37