D 2010

Sociální interakce žáků se sociálním znevýhodněním v základní škole

BARTOŇOVÁ, Miroslava

Základní údaje

Originální název

Sociální interakce žáků se sociálním znevýhodněním v základní škole

Název česky

Sociální interakce žáků se sociálním znevýhodněním v základní škole

Název anglicky

Social Interaction in Students with Social Disadvantage at Primary Schools

Autoři

BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1.vyd. Brno, HAVEL, J., FILOVÁ, H. (eds). Inkluzivní vzdělávání žáků v primární škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. . 17 s. 2010

Nakladatel

Paido Brno

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/10:00046115

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-199-7

Klíčová slova česky

žák se sociálním znevýhodněním klima třídy přípravná třída základní školy učitel edukace vyloučené lokality základní škola

Klíčová slova anglicky

student with social disadvantage class climate preparatory class of primary school teacher education socially deprived areas primary school

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 3. 4. 2011 19:51, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.

Anotace

V originále

V následující stati prezentujeme výsledky kvalitativně orientovaného šetření zaměřeného na analýzu sociálního klimatu ve třídách vzdělávající žáky se sociálním znevýhodněním. Jedná se o dílčí výzkumné šetření realizované v rámci výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Šetření bylo realizováno v základních školách města Brna v oblasti vyloučených lokalit, ve školách, při kterých jsou zřízené přípravné třídy.

Anglicky

The article presents outcomes of a qualitative research focusing on an analysis of class climate in classes educating students with social disadvantage. It is a partial research carried out in the framework of the research project Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Educational Programme for Basic Education. The research took place at primary schools in Brno in socially deprived areas, at schools having preparatory classes.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání