C 2010

Význam předškolní institucionální přípravy pro žáky se sociálním znevýhodněním v rámci inkluze

BARTOŇOVÁ, Miroslava

Základní údaje

Originální název

Význam předškolní institucionální přípravy pro žáky se sociálním znevýhodněním v rámci inkluze

Název česky

Význam předškolní institucionální přípravy pro žáky se sociálním znevýhodněním v rámci inkluze

Název anglicky

Importance of preparatory classes for pupils with social disadvantage in the inclusive education

Autoři

BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Praha, KVĚTOŇOVÁ, L. PROUZOVÁ, R. Speciální pedagogika v podmínkách inkluzivního vzdělávání. od s. 82-96, 14 s. 2010

Nakladatel

UK PdF Praha

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/10:00046118

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7290-472-3

Klíčová slova česky

informant absolvent přípravné třídy klíčové kompetence hodnocení a klasifikace inkluzivní vzdělávání klima třídy

Klíčová slova anglicky

informant a graduate of preparatory classes key competences assessment and evaluation inclusive education class climate

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 27. 4. 2011 19:32, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.

Anotace

V originále

V rámci vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami se zaměřujeme i na skupinu žáků se sociálním znevýhodněním, jejíž součástí jsou žáci z rodinného prostředí s nízkým sociálně kulturním postavením, žáci ohrožení sociálně patologickými jevy (školský zákon č. 561 2004 Sb. Přípravné třídy základní školy jsou jedním z výsledků aktuálních změn v národnostním školství, v němž se dostal vzhledem k romské komunitě do popředí především úkol připravit romské děti na vstup do základní školy. Kaitola prezentuje některé výsledky výzkumného šetření realizovaného v období 2000 2008 v přípravných třídách základních škol v České republice.

Anglicky

The education of pupils with special educational needs, we focus on the group of socially disadvantaged pupils, which includes students from family backgrounds with low socio cultural position, risk students socially pathological phenomena (the Education Act No. 561 2004 Coll.). Preschool preparation has the great importance for the further educational career of the individual. Preparatory classes of primary school are one of the outcomes of current changes in the national education, which had given to the Roma community to the fore primarily to prepare Roma children for entry into primary school. The chapter presents the results of the research realized in the 2000 2008 period of preparatory classes in primary schools in the Czech Republic.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání