BARTOŇOVÁ, Miroslava. Volba povolání u žáků se specifickými poruchami učení (Career Choice of Puipils with Specific Learning Difficulties). In STANKOWSKI, A., GABRYS,´K. Antropotechnika – kulturotechnika-socjotechnika w pedagogice specjalnej, Antropotechnigue, Culture technice and Sociology technice in Special Leeds Pedagogy. 1.vyd. Katowice: Uniwersytet Slaski Wydawnictwo Gnome, 2010, p. 108-119, 11 pp. ISBN 978-83-87819-10-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Volba povolání u žáků se specifickými poruchami učení
Name in Czech Volba povolání u žáků se specifickými poruchami učení
Name (in English) Career Choice of Puipils with Specific Learning Difficulties
Authors BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1.vyd. Katowice, STANKOWSKI, A., GABRYS,´K. Antropotechnika – kulturotechnika-socjotechnika w pedagogice specjalnej, Antropotechnigue, Culture technice and Sociology technice in Special Leeds Pedagogy. p. 108-119, 11 pp. 2010.
Publisher Uniwersytet Slaski Wydawnictwo Gnome
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Poland
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00046119
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-83-87819-10-1
Keywords (in Czech) profesní orientace žák se specifickou poruchou učení vzdělávání středoškolské vzdělávání učitel
Keywords in English Professional orientation pupil with specific learning difficulties education secondary education teacher
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., učo 5643. Changed: 28/12/2010 21:59.
Abstract
Problematika profesní orientace u dospívajících jedinců s postižením je stále v popředí zájmu našich i zahraničních odborníků. Záměrem našeho příspěvku je prezentovat výzkum, který byl realizovaný ve speciálních třídách pro žáky se specifickými poruchami učení při základních škol ve městě Brně. Respondenty byli žáci 9. ročníků a zajímal nás jich profesní záměr, volba střední školy a okolnosti, které tuto volbu ovlivňují
Abstract (in English)
The area of professional orientation in adolescents with special needs is in the front of interest of our and foreign professionals. The aim of the article is to present the research which was carried out in special classes for pupils with specific learning difficulties at primary schools in Brno. Respondents were the pupils of the 9th grade. We were interested in their professional interest, choice of high school and conditions which influence the choice.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 1/9/2024 04:22