PITNEROVÁ, Pavla. Připravenost učitelů na práci se žáky se sluchovým postižením. In Pančocha, K. (ed.) Životní dráha jedince v inkluzivním prostředí. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2010, s. 109-117. ISBN 978-80-210-5340-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Připravenost učitelů na práci se žáky se sluchovým postižením
Název česky Připravenost učitelů na práci se žáky se sluchovým postižením
Název anglicky Readiness of Teachers for Education of Children with Hearig Impairment
Autoři PITNEROVÁ, Pavla (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vydání. Brno, Pančocha, K. (ed.) Životní dráha jedince v inkluzivním prostředí, od s. 109-117, 9 s. 2010.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00046128
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5340-3
Klíčová slova česky integrace; vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami; sluchové postižení; komunikace; speciální pedagogika; kvantitativní výzkum; dotazníkové šetření
Klíčová slova anglicky integration; education of pupils with special needs; hearing impairment; quantitative research; questionnaire
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D., učo 32695. Změněno: 4. 1. 2011 11:20.
Anotace
Příprava na celoživotní vzdělávání je stěžejním cílem edukace žáků na základních školách. Učitelé by měli své žáky motivovat ke vzdělávání a naučit je učit se. Pedagogické fakulty vedou studenty učitelství v oblasti odborné a pedagogické, ale mají je také připravit na zvyšující se počet žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v běžných školách. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, jak jsou učitelé na možnosti integrace znevýhodněných žáků připraveni. Většina otázek anonymního dotazníku byla věnována specifickým problémům, které se mohou vyskytnout při integraci sluchově postižených žáků.
Anotace anglicky
Preparing the pupils for lifelong learning is the main goal of education at primary school. Teachers should motivate for education and teach them how to learn. Our faculty prepares the students in their disciplines and pedagogy, but it also should get them ready to cope with an increasing number of pupils with special needs coming to regular schools. The objective of the research was to identify how the teachers are ready in terms of integration of pupils with special needs into regular classes. Majority of questions in our anonymous survey was devoted to specific problems in integration of hearing-impaired pupils.
VytisknoutZobrazeno: 22. 5. 2024 18:17