PITNEROVÁ, Pavla. Připravenost učitelů na práci se žáky se sluchovým postižením (Readiness of Teachers for Education of Children with Hearig Impairment). In Pančocha, K. (ed.) Životní dráha jedince v inkluzivním prostředí. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2010, p. 109-117. ISBN 978-80-210-5340-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Připravenost učitelů na práci se žáky se sluchovým postižením
Name in Czech Připravenost učitelů na práci se žáky se sluchovým postižením
Name (in English) Readiness of Teachers for Education of Children with Hearig Impairment
Authors PITNEROVÁ, Pavla (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vydání. Brno, Pančocha, K. (ed.) Životní dráha jedince v inkluzivním prostředí, p. 109-117, 9 pp. 2010.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00046128
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5340-3
Keywords (in Czech) integrace; vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami; sluchové postižení; komunikace; speciální pedagogika; kvantitativní výzkum; dotazníkové šetření
Keywords in English integration; education of pupils with special needs; hearing impairment; quantitative research; questionnaire
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D., učo 32695. Changed: 4/1/2011 11:20.
Abstract
Příprava na celoživotní vzdělávání je stěžejním cílem edukace žáků na základních školách. Učitelé by měli své žáky motivovat ke vzdělávání a naučit je učit se. Pedagogické fakulty vedou studenty učitelství v oblasti odborné a pedagogické, ale mají je také připravit na zvyšující se počet žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v běžných školách. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, jak jsou učitelé na možnosti integrace znevýhodněných žáků připraveni. Většina otázek anonymního dotazníku byla věnována specifickým problémům, které se mohou vyskytnout při integraci sluchově postižených žáků.
Abstract (in English)
Preparing the pupils for lifelong learning is the main goal of education at primary school. Teachers should motivate for education and teach them how to learn. Our faculty prepares the students in their disciplines and pedagogy, but it also should get them ready to cope with an increasing number of pupils with special needs coming to regular schools. The objective of the research was to identify how the teachers are ready in terms of integration of pupils with special needs into regular classes. Majority of questions in our anonymous survey was devoted to specific problems in integration of hearing-impaired pupils.
PrintDisplayed: 19/6/2024 04:46