2010
Připravenost učitelů na práci se žáky se sluchovým postižením
PITNEROVÁ, PavlaZákladní údaje
Originální název
Připravenost učitelů na práci se žáky se sluchovým postižením
Název česky
Připravenost učitelů na práci se žáky se sluchovým postižením
Název anglicky
Readiness of Teachers for Education of Children with Hearig Impairment
Autoři
PITNEROVÁ, Pavla (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vydání. Brno, Pančocha, K. (ed.) Životní dráha jedince v inkluzivním prostředí, od s. 109-117, 9 s. 2010
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/10:00046128
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-5340-3
Klíčová slova česky
integrace; vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami; sluchové postižení; komunikace; speciální pedagogika; kvantitativní výzkum; dotazníkové šetření
Klíčová slova anglicky
integration; education of pupils with special needs; hearing impairment; quantitative research; questionnaire
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 4. 1. 2011 11:20, PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D.
V originále
Příprava na celoživotní vzdělávání je stěžejním cílem edukace žáků na základních školách. Učitelé by měli své žáky motivovat ke vzdělávání a naučit je učit se. Pedagogické fakulty vedou studenty učitelství v oblasti odborné a pedagogické, ale mají je také připravit na zvyšující se počet žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v běžných školách. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, jak jsou učitelé na možnosti integrace znevýhodněných žáků připraveni. Většina otázek anonymního dotazníku byla věnována specifickým problémům, které se mohou vyskytnout při integraci sluchově postižených žáků.
Anglicky
Preparing the pupils for lifelong learning is the main goal of education at primary school. Teachers should motivate for education and teach them how to learn. Our faculty prepares the students in their disciplines and pedagogy, but it also should get them ready to cope with an increasing number of pupils with special needs coming to regular schools. The objective of the research was to identify how the teachers are ready in terms of integration of pupils with special needs into regular classes. Majority of questions in our anonymous survey was devoted to specific problems in integration of hearing-impaired pupils.