C 2010

Připravenost učitelů na práci se žáky se sluchovým postižením

PITNEROVÁ, Pavla

Základní údaje

Originální název

Připravenost učitelů na práci se žáky se sluchovým postižením

Název česky

Připravenost učitelů na práci se žáky se sluchovým postižením

Název anglicky

Readiness of Teachers for Education of Children with Hearig Impairment

Autoři

PITNEROVÁ, Pavla (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vydání. Brno, Pančocha, K. (ed.) Životní dráha jedince v inkluzivním prostředí, od s. 109-117, 9 s. 2010

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/10:00046128

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5340-3

Klíčová slova česky

integrace; vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami; sluchové postižení; komunikace; speciální pedagogika; kvantitativní výzkum; dotazníkové šetření

Klíčová slova anglicky

integration; education of pupils with special needs; hearing impairment; quantitative research; questionnaire

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 4. 1. 2011 11:20, PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D.

Anotace

V originále

Příprava na celoživotní vzdělávání je stěžejním cílem edukace žáků na základních školách. Učitelé by měli své žáky motivovat ke vzdělávání a naučit je učit se. Pedagogické fakulty vedou studenty učitelství v oblasti odborné a pedagogické, ale mají je také připravit na zvyšující se počet žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v běžných školách. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, jak jsou učitelé na možnosti integrace znevýhodněných žáků připraveni. Většina otázek anonymního dotazníku byla věnována specifickým problémům, které se mohou vyskytnout při integraci sluchově postižených žáků.

Anglicky

Preparing the pupils for lifelong learning is the main goal of education at primary school. Teachers should motivate for education and teach them how to learn. Our faculty prepares the students in their disciplines and pedagogy, but it also should get them ready to cope with an increasing number of pupils with special needs coming to regular schools. The objective of the research was to identify how the teachers are ready in terms of integration of pupils with special needs into regular classes. Majority of questions in our anonymous survey was devoted to specific problems in integration of hearing-impaired pupils.