CHALOUPKOVÁ, Soňa. Přístupy ke vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením (Approaches to Education of Children with Mild Intellectual Disability). In PANČOCHA, K. (ed.) Životní dráha jedince v inkluzivním prostředí. 1. vydání. Brno: Masarykov univerzita, 2010, p. 70-81. ISBN 978-80-210-5340-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Přístupy ke vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením
Name in Czech Přístupy ke vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením
Name (in English) Approaches to Education of Children with Mild Intellectual Disability
Authors CHALOUPKOVÁ, Soňa (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vydání. Brno, PANČOCHA, K. (ed.) Životní dráha jedince v inkluzivním prostředí, p. 70-81, 12 pp. 2010.
Publisher Masarykov univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00046162
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5340-3
Keywords (in Czech) Lehké mentální postižení; edukace žáků s lehkým mentálním postižením; Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání s přílohou upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením; školní vzdělávací program
Keywords in English Mild mental handicap; education of pupils with mild mental handicap; the Framework Educational Programme for Elementary Education Supplement for education of pupils with mild mental handicap; the School Education Programme
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Mgr. Soňa Chaloupková, Ph.D., učo 105703. Changed: 26/4/2011 16:40.
Abstract
Kapitola je zaměřena na problematiku vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením, zejména pak na realizaci vzdělávání podle Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání - přílohy upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením (RVP ZV LMP) na základních školách praktických. V kapitole je představen výzkum, který byl realizován ve dvou základních školách praktických ve městě Brně v roce 2009. Jsou zde vyhodnoceny dílčí výsledky a prezentovány závěry šetření
Abstract (in English)
The chapter deals with an education of pupils with mild mental handicap, especially the realization of education according to the Framework Educational Programme for Elementary Education - Supplement for education of pupils with mild mental handicap at schools for pupils with mild mental handicap. The chapter presents a research, which was realized at two schools for pupils with mild mental handicap in Brno in the year 2009. There are interpreted partial results and presented conclusions of research
PrintDisplayed: 28/5/2024 19:13