k 2010

Překladatelská cvičení online

NĚMEC, Martin

Základní údaje

Originální název

Překladatelská cvičení online

Název česky

Překladatelská cvičení online

Název anglicky

Translation Seminar online

Autoři

Vydání

MoodleMoot.cz 2010, 2010

Další údaje

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

moodle; online; překlad; didaktický překlad

Klíčová slova anglicky

moodle; online;translation; pedagogical translation
Změněno: 1. 1. 2011 17:35, Mgr. Martin Němec, Ph.D.

Anotace

V originále

Překladatelská cvičení online jsou e-learningovým podpůrným kurzem, jehož cílem bylo vytvořit komunitu překladatelů, kteří budou ve virtuálním prostoru, v prostředí moodle, řešit řadu praktických i teoretických otázek překladatelství. Součástí kurzu je i řešení pro vlastní, moderované diskuze, na jejichž pozadí si studenti tříbí názory na to, co je a není kvalitní překlad, jaké jsou úskalí překladu a zda má překlad vůbec potenciál stát se i prostředkem pro vzdělávání se v jazyce. V těchto diskuzích pak obhajují svoje překladatelská řešení a vysvětlují motivy pro zvolené řešení. V kurzu jsme se pokusili vytvořit svébytnou překladatelskou komunitu s živými reakcemi na právě probírané otázky teorie a praxe překladu a v debatách jsme usilovali i o popsání pozice překladatelství ve vzdělávacím kurikulu svého studijního programu.

Česky

Překladatelská cvičení online jsou e-learningovým podpůrným kurzem, jehož cílem bylo vytvořit komunitu překladatelů, kteří budou ve virtuálním prostoru, v prostředí moodle, řešit řadu praktických i teoretických otázek překladatelství. Součástí kurzu je i řešení pro vlastní, moderované diskuze, na jejichž pozadí si studenti tříbí názory na to, co je a není kvalitní překlad, jaké jsou úskalí překladu a zda má překlad vůbec potenciál stát se i prostředkem pro vzdělávání se v jazyce. V těchto diskuzích pak obhajují svoje překladatelská řešení a vysvětlují motivy pro zvolené řešení. V kurzu jsme se pokusili vytvořit svébytnou překladatelskou komunitu s živými reakcemi na právě probírané otázky teorie a praxe překladu a v debatách jsme usilovali i o popsání pozice překladatelství ve vzdělávacím kurikulu svého studijního programu.