D 2010

CHANGE OF LIFESTYLE THROUGH A CONCRETE CHOSEN EXAMPLE OF

JANDA, Miroslav, Jana TOMEČKOVÁ a Gabriela VĚCHTOVÁ

Základní údaje

Originální název

CHANGE OF LIFESTYLE THROUGH A CONCRETE CHOSEN EXAMPLE OF

Název česky

ZMĚNA ŽIVOTNÍHO STYLU NA KONKRÉTNÍM PŘÍKLADU ZVOLENÉHO UČIVA

Název anglicky

CHANGE OF LIFESTYLE THROUGH A CONCRETE CHOSEN EXAMPLE OF

Autoři

JANDA, Miroslav, Jana TOMEČKOVÁ a Gabriela VĚCHTOVÁ

Vydání

1. vyd. Brno, MSD,s.r.o. od s. 303-314, 12 s. 2010

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5260-4

Klíčová slova česky

výchova, kouření, zdraví, prevalence, proces, motivace

Klíčová slova anglicky

upbringing; smoking; health; prevalence; process; motivation
Změněno: 4. 1. 2011 15:10, Mgr. Miroslav Janda

Anotace

V originále

The authors designed the article to discuss the teachers possibilities of infl uencing the students awareness of lifestyle. According to these changes people should prefer health values. Emphasised health values in contrast to drug addiction. Searching of possibilities and forms how the chosen literature and way of realisation can inspire and iniciate change of living style and forming of value spectra is presented. Motivation by enjoinment and entering into the spirit of the role lead to active attachment and applying own creativity impulse of students to the thought so on shape of role as on resulting negative their own health effect.

Česky

Autoři měli záměr metodicky přiblížit možnosti pedagoga působit na povědomí studenta, směřující ke změnám životního stylu v rámci upřednostnění pozitivních hodnot týkajících se zdraví člověka. Zvýraznění hodnoty zdraví na pozadí drogových excesů a získaných návyků. Hledání možností a forem, jak zvolené učivo a způsob realizování může inspirovat a iniciovat ke změně životního stylu a utváření hodnotového spektra vhodnou pozitivní orientací. Motivace prožitkem, vžití se do rolí, 314 vede k aktivnímu zapojení a uplatnění vlastní kreativity, čímž je donucen jak k zamýšlení nad ztvárněním role, tak nad výsledným pozitivním či negativním efektem pro vlastní zdraví.