J 2010

Jak vzdělávat integrativní psychoterapeuty I : základní otázky a problémy

ŘIHÁČEK, Tomáš, Jana KOSTÍNKOVÁ a Jan ROUBAL

Základní údaje

Originální název

Jak vzdělávat integrativní psychoterapeuty I : základní otázky a problémy

Název anglicky

How to Educate Integrative Psychotherapists I : Basic Questions and Problems

Autoři

ŘIHÁČEK, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí), Jana KOSTÍNKOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Jan ROUBAL (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Psychoterapie, Brno, Fakulta sociálních studií MU, 2010, 1802-3983

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14230/10:00046199

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

Klíčová slova česky

psychoterapeutický výcvik;integrace

Klíčová slova anglicky

psychotherapy training;integration

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 21. 6. 2017 17:10, prof. Mgr. Tomáš Řiháček, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek nejprve shrnuje argumenty podporující užitečnost integrativní psychoterapeutické perspektivy. Poté se věnuje základním otázkám a dilematům spojeným se vzděláváním (výcvikem) integrativních terapeutů, mezi něž patří zejména volba konkrétního pojetí integrace, otázka načasování výuky integrace, otázka, pro koho je integrativní přístup vhodný, kdo je způsobilý integraci vyučovat a také zda by výcvik měl zahrnovat průpravu v metodologii výzkumu. V závěru se autoři zamýšlejí nad tím, v čem může integrativní perspektiva inspirovat tradiční unimodální výcviky.

Anglicky

The authors summarize arguments supporting the usefulness of integrative psychotherapeutic perspective. Consequently, basic questions and dilemmas concerning education (training) of integrative therapists are discussed, including the choice of a particular approach to integration, the problem of timing of teaching integration, and the questions for whom is the integrative perspective suitable, who is competent to teach integration, and also whether an integrative training should include training in research methodology. Finally, the authors propose possible ways in which the integrative perspective may inspire traditional unimodal trainings.

Návaznosti

MUNI/A/1018/2009, interní kód MU
Název: Analýza východisek výcviku integrace v psychoterapii (Akronym: AVVIP)
Investor: Masarykova univerzita, Analýza východisek výcviku integrace v psychoterapii, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty