2010
Jak vzdělávat integrativní psychoterapeuty I : základní otázky a problémy
ŘIHÁČEK, Tomáš, Jana KOSTÍNKOVÁ a Jan ROUBALZákladní údaje
Originální název
Jak vzdělávat integrativní psychoterapeuty I : základní otázky a problémy
Název anglicky
How to Educate Integrative Psychotherapists I : Basic Questions and Problems
Autoři
ŘIHÁČEK, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí), Jana KOSTÍNKOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Jan ROUBAL (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Psychoterapie, Brno, Fakulta sociálních studií MU, 2010, 1802-3983
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14230/10:00046199
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
Klíčová slova česky
psychoterapeutický výcvik;integrace
Klíčová slova anglicky
psychotherapy training;integration
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 21. 6. 2017 17:10, prof. Mgr. Tomáš Řiháček, Ph.D.
V originále
Příspěvek nejprve shrnuje argumenty podporující užitečnost integrativní psychoterapeutické perspektivy. Poté se věnuje základním otázkám a dilematům spojeným se vzděláváním (výcvikem) integrativních terapeutů, mezi něž patří zejména volba konkrétního pojetí integrace, otázka načasování výuky integrace, otázka, pro koho je integrativní přístup vhodný, kdo je způsobilý integraci vyučovat a také zda by výcvik měl zahrnovat průpravu v metodologii výzkumu. V závěru se autoři zamýšlejí nad tím, v čem může integrativní perspektiva inspirovat tradiční unimodální výcviky.
Anglicky
The authors summarize arguments supporting the usefulness of integrative psychotherapeutic perspective. Consequently, basic questions and dilemmas concerning education (training) of integrative therapists are discussed, including the choice of a particular approach to integration, the problem of timing of teaching integration, and the questions for whom is the integrative perspective suitable, who is competent to teach integration, and also whether an integrative training should include training in research methodology. Finally, the authors propose possible ways in which the integrative perspective may inspire traditional unimodal trainings.
Návaznosti
MUNI/A/1018/2009, interní kód MU |
|