C 2010

Rozvoj přírodovědně nadaných žáků a kooperativní akční výzkum založený na informačních a komunikačních technologiích.

TRNOVÁ, Eva a Josef TRNA

Základní údaje

Originální název

Rozvoj přírodovědně nadaných žáků a kooperativní akční výzkum založený na informačních a komunikačních technologiích.

Název anglicky

Improvement of Science Gifted Students and ICT-Based Collaborative Action Research.

Autoři

TRNOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí) a Josef TRNA (203 Česká republika, domácí)

Vydání

První vydání. Brno, ŠIMONÍK, O. (ed.). Vzdělávání nadaných žáků. od s. 65-81, 17 s. 2010

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/10:00051617

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5349-6

Klíčová slova česky

akční výzkum; spolupráce; nadání; IKT; motivace; přírodovědné vzdělávání.

Klíčová slova anglicky

action research; collaboration; giftedness; ICT; motivation; science education.

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 27. 2. 2017 09:04, doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.

Anotace

V originále

Akční výzkum je významnou metodou pro rozvoj učitelských profesních kompetencí. Studie uvádí modifikaci akčního výzkumu ve webovém prostředí s využitím IKT (informačních a komunikačních technologií) s mezinárodní kooperací mezi přírodovědnými učiteli a jejich žáky. Pozornost je zaměřena na rozvoj přírodovědného nadání žáků, též na motivování žáků k přírodovědnému vzdělávání a zvyšování profesních učitelských kompetencí. Výstupem výzkumu jsou metody vzdělávání nadaných žáků.

Anglicky

Action research is an important method for science teachers' professional competences improvement. The study presents modification of action research in a web-environment using ICT (information and communication technologies) with international collaboration between science teachers and their students. Improvement of science giftedness of student is stressed, as well as motivation of students to science education and improvement of professional science teachers' competences. Research results are methods for education of gifted students.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání