TRNOVÁ, Eva a Josef TRNA. Rozvoj přírodovědně nadaných žáků a kooperativní akční výzkum založený na informačních a komunikačních technologiích. In ŠIMONÍK, O. (ed.). Vzdělávání nadaných žáků. První vydání. Brno: Masarykova univerzita. s. 65-81. ISBN 978-80-210-5349-6. 2010.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Rozvoj přírodovědně nadaných žáků a kooperativní akční výzkum založený na informačních a komunikačních technologiích.
Název anglicky Improvement of Science Gifted Students and ICT-Based Collaborative Action Research.
Autoři TRNOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí) a Josef TRNA (203 Česká republika, domácí).
Vydání První vydání. Brno, ŠIMONÍK, O. (ed.). Vzdělávání nadaných žáků. od s. 65-81, 17 s. 2010.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00051617
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5349-6
Klíčová slova česky akční výzkum; spolupráce; nadání; IKT; motivace; přírodovědné vzdělávání.
Klíčová slova anglicky action research; collaboration; giftedness; ICT; motivation; science education.
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. RNDr. Eva Trnová, PhD., učo 26136. Změněno: 27. 2. 2017 09:04.
Anotace
Akční výzkum je významnou metodou pro rozvoj učitelských profesních kompetencí. Studie uvádí modifikaci akčního výzkumu ve webovém prostředí s využitím IKT (informačních a komunikačních technologií) s mezinárodní kooperací mezi přírodovědnými učiteli a jejich žáky. Pozornost je zaměřena na rozvoj přírodovědného nadání žáků, též na motivování žáků k přírodovědnému vzdělávání a zvyšování profesních učitelských kompetencí. Výstupem výzkumu jsou metody vzdělávání nadaných žáků.
Anotace anglicky
Action research is an important method for science teachers' professional competences improvement. The study presents modification of action research in a web-environment using ICT (information and communication technologies) with international collaboration between science teachers and their students. Improvement of science giftedness of student is stressed, as well as motivation of students to science education and improvement of professional science teachers' competences. Research results are methods for education of gifted students.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 23:56