2009
Jsou budoucí učitelé připraveni na integraci žáků?
PITNEROVÁ, PavlaZákladní údaje
Originální název
Jsou budoucí učitelé připraveni na integraci žáků?
Název česky
Jsou budoucí učitelé připraveni na integraci žáků?
Název anglicky
Are future teachers prepared for the integration of pupils?
Autoři
Vydání
X. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami, 2009
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-244-2492-7
Klíčová slova česky
Integrace; vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami; sluchové postižení; kvantitativní výzkum; dotazníkové šetření.dotazníkové šetření.
Klíčová slova anglicky
Integration; education of hearing impairment;
Změněno: 4. 1. 2011 12:02, PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D.
Anotace
V originále
Příprava na celoživotní vzdělávání je stěžejním cílem edukace žáků na základních školách. Učitelé by měli své žáky motivovat ke vzdělávání a naučit je učit se. Naše fakulta připravuje studenty učitelství v oblasti odborné a pedagogické, ale má je také seznámit se zvyšujícím se počtem žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v běžných školách. Ve svém výzkumném šetření jsem se snažila zjistit, jak jsou studenti na možnost integrace znevýhodněných žáků připraveni. Větší část položek v anonymním dotazníku pak byla věnována specifickým problémům, které se mohou vyskytnout při integraci sluchově postižených žáků. Plné znění příspěvku je v elektronické podobě na CD.