k 2009

Jsou budoucí učitelé připraveni na integraci žáků?

PITNEROVÁ, Pavla

Základní údaje

Originální název

Jsou budoucí učitelé připraveni na integraci žáků?

Název česky

Jsou budoucí učitelé připraveni na integraci žáků?

Název anglicky

Are future teachers prepared for the integration of pupils?

Vydání

X. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami, 2009

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-244-2492-7

Klíčová slova česky

Integrace; vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami; sluchové postižení; kvantitativní výzkum; dotazníkové šetření.dotazníkové šetření.

Klíčová slova anglicky

Integration; education of hearing impairment;
Změněno: 4. 1. 2011 12:02, PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D.

Anotace

V originále

Příprava na celoživotní vzdělávání je stěžejním cílem edukace žáků na základních školách. Učitelé by měli své žáky motivovat ke vzdělávání a naučit je učit se. Naše fakulta připravuje studenty učitelství v oblasti odborné a pedagogické, ale má je také seznámit se zvyšujícím se počtem žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v běžných školách. Ve svém výzkumném šetření jsem se snažila zjistit, jak jsou studenti na možnost integrace znevýhodněných žáků připraveni. Větší část položek v anonymním dotazníku pak byla věnována specifickým problémům, které se mohou vyskytnout při integraci sluchově postižených žáků. Plné znění příspěvku je v elektronické podobě na CD.