NAJVAR, Petr. Raná výuka cizích jazyků v České republice na konci 20. století. 1. vyd. Brno: Paido, 2010, 132 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 18. ISBN 978-80-7315-200-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Raná výuka cizích jazyků v České republice na konci 20. století
Název česky Raná výuka cizích jazyků v České republice na konci 20. století
Název anglicky Teaching foreign languages at an early age
Autoři NAJVAR, Petr (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, 132 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 18, 2010.
Nakladatel Paido
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00046290
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-200-0
Klíčová slova česky výuka cizích jazyků; raná výuka; výuka anglického jazyka
Klíčová slova anglicky early foreign language instruction; English language teaching; foreign languages at an early age
Změnil Změnil: doc. Mgr. Petr Najvar, Ph.D., učo 12232. Změněno: 25. 9. 2020 15:23.
Anotace
Publikace analyzuje populární názory na zavádění povinné rané výuky cizích jazyků do kurikula primární školy a konfrontuje je se zjištěními empirického výzkumu. Ukazuje se, že validita některých argumentů je zcela diskutabilní, zatímco platnost jiných je v českém prostředí silně omezena. Výsledky empirického výzkumu naznačují, že efekty rané výuky angličtiny realizované na konci 20. století nenaplňují očekávání do ní vkládaná.
Anotace anglicky
In the book, popular arguments for the implementation of foreign language instruction into primary curriculum are introduced and critically analysed. Empirical research is presented which points at problems in assuming that early foreign language instruction at the end of the 20th century in the Czech Republic led to expected outcomes.
Návaznosti
LC06046, projekt VaVNázev: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Akronym: RECES)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum základního výzkumu školního vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 28. 7. 2024 07:01