D 2010

Pedagogická diagnostika současného učitele a její metody

TANNENBERGEROVÁ, Monika

Základní údaje

Originální název

Pedagogická diagnostika současného učitele a její metody

Název anglicky

Diagnostic methods of a nowadays teacher

Autoři

TANNENBERGEROVÁ, Monika

Vydání

Příprava budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků, 2010

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5246-8

Klíčová slova česky

kompetence učitele, diagnostická kompetence, individuální potřeby žáka, sociálně patologické jevy ve škole, diagnostická metoda

Klíčová slova anglicky

teacher competency, diagnostic competency, individual needs of a pupil, social-pathological features in school, diagnostic method
Změněno: 11. 1. 2011 16:33, prof. PhDr. Oldřich Šimoník, CSc.

Anotace

V originále

Diagnostická kompetence by měla dnešnímu učiteli především pomoci reflektovat individuální potřeby každého žáka a rozvíjet podnětné klima třídy. Napomáhá mu pochopit sociální vztahy ve skupině žáků, rozpoznávat možné sociálně patologické jevy a efektivně pracovat s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami. V neposlední řadě přispívá k řešení výchovných a kázeňských problémů. Mezi nejvýznamnější a nejpoužívanější diagnostické metody dnešního učitele řadíme různé formy extraspekce a rozhovoru.

Anglicky

Diagnostic competency should especially help teacher reflect individual needs of any pupil and cultivate inspiring climate of a class. It helps him to understand social relationships among pupils, then diagnose possible socialpathological features and work with pupils with special educational needs effectively. It also contributes to solve educational and disciplinary problems. The most significant and used diagnostic methods of a nowadays teacher are various forms of extrospection and interview.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání