2010
Pedagogická diagnostika současného učitele a její metody
TANNENBERGEROVÁ, MonikaZákladní údaje
Originální název
Pedagogická diagnostika současného učitele a její metody
Název anglicky
Diagnostic methods of a nowadays teacher
Autoři
TANNENBERGEROVÁ, Monika
Vydání
Příprava budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků, 2010
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-5246-8
Klíčová slova česky
kompetence učitele, diagnostická kompetence, individuální potřeby žáka, sociálně patologické jevy ve škole, diagnostická metoda
Klíčová slova anglicky
teacher competency, diagnostic competency, individual needs of a pupil, social-pathological features in school, diagnostic method
Změněno: 11. 1. 2011 16:33, prof. PhDr. Oldřich Šimoník, CSc.
V originále
Diagnostická kompetence by měla dnešnímu učiteli především pomoci reflektovat individuální potřeby každého žáka a rozvíjet podnětné klima třídy. Napomáhá mu pochopit sociální vztahy ve skupině žáků, rozpoznávat možné sociálně patologické jevy a efektivně pracovat s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami. V neposlední řadě přispívá k řešení výchovných a kázeňských problémů. Mezi nejvýznamnější a nejpoužívanější diagnostické metody dnešního učitele řadíme různé formy extraspekce a rozhovoru.
Anglicky
Diagnostic competency should especially help teacher reflect individual needs of any pupil and cultivate inspiring climate of a class. It helps him to understand social relationships among pupils, then diagnose possible socialpathological features and work with pupils with special educational needs effectively. It also contributes to solve educational and disciplinary problems. The most significant and used diagnostic methods of a nowadays teacher are various forms of extrospection and interview.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|