TANNENBERGEROVÁ, Monika. Pedagogická diagnostika současného učitele a její metody. In Příprava budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků. 2010. ISBN 978-80-210-5246-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Pedagogická diagnostika současného učitele a její metody
Název anglicky Diagnostic methods of a nowadays teacher
Autoři TANNENBERGEROVÁ, Monika.
Vydání Příprava budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků, 2010.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5246-8
Klíčová slova česky kompetence učitele, diagnostická kompetence, individuální potřeby žáka, sociálně patologické jevy ve škole, diagnostická metoda
Klíčová slova anglicky teacher competency, diagnostic competency, individual needs of a pupil, social-pathological features in school, diagnostic method
Změnil Změnil: prof. PhDr. Oldřich Šimoník, CSc., učo 106. Změněno: 11. 1. 2011 16:33.
Anotace
Diagnostická kompetence by měla dnešnímu učiteli především pomoci reflektovat individuální potřeby každého žáka a rozvíjet podnětné klima třídy. Napomáhá mu pochopit sociální vztahy ve skupině žáků, rozpoznávat možné sociálně patologické jevy a efektivně pracovat s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami. V neposlední řadě přispívá k řešení výchovných a kázeňských problémů. Mezi nejvýznamnější a nejpoužívanější diagnostické metody dnešního učitele řadíme různé formy extraspekce a rozhovoru.
Anotace anglicky
Diagnostic competency should especially help teacher reflect individual needs of any pupil and cultivate inspiring climate of a class. It helps him to understand social relationships among pupils, then diagnose possible socialpathological features and work with pupils with special educational needs effectively. It also contributes to solve educational and disciplinary problems. The most significant and used diagnostic methods of a nowadays teacher are various forms of extrospection and interview.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 13. 8. 2024 23:25