D 2010

Inkluzivní vzdělávání - rozvoj klíčových kompetencí žáka formou výuky a nejen jejím obsahem

TANNENBERGEROVÁ, Monika

Základní údaje

Originální název

Inkluzivní vzdělávání - rozvoj klíčových kompetencí žáka formou výuky a nejen jejím obsahem

Název česky

Inkluzivní vzdělávání - rozvoj klíčových kompetencí žáka formou výuky a nejen jejím obsahem

Název anglicky

Inclusive Education – Development of Key Competencies of Pupil by the Form of Teaching and Not Only by Its Content

Autoři

TANNENBERGEROVÁ, Monika

Vydání

Šimoník, O. (ed.). Nové přístupy v přípravě budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků, 2010

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5368-7

Klíčová slova česky

inkluzivní vzdělávání, společné vzdělávání, právo na vzdělání, rovný přístup ke vzdělání, klíčové kompetence, klima školy, změna systému školství, děti se speciálními vzdělávacími potřebami, intaktní děti

Klíčová slova anglicky

inclusive education, collective education, right to get education, equal attitude to education, key competences, school climate, change of educational system, children with special educational needs, intact children
Změněno: 13. 1. 2011 09:30, prof. PhDr. Oldřich Šimoník, CSc.

Anotace

V originále

Inkluzivní vzdělávání je školský systém, který se snaží zajišťovat všem dětem automatické a rovné právo na vzdělání tak, aby měly šanci na maximální rozvoj svých schopností a dovedností k přípravě na budoucí život. V inkluzívní třídě jsou společně vzdělávány spolu s intaktními dětmi také děti se somatickým, duševním či mentálním postižením, děti cizinců, jedinci s poruchami autistického spektra, s diagnózou vysokého nadání, s poruchami učení nebo pozornosti apod. Vztah tohoto systému vzdělávání ke klíčovým kompetencím je velice transparentní a jasný, silné je hlavně jeho celkové ovlivnění žáků formou této výuky a nejen jejím obsahem.

Anglicky

Inclusive education is an educational system that aims to ensure automatic and equal right for education to all children so that they have chance to develop their competencies and skills for future life successfully. The intact children are educated together with the children having somatic or mental handicap, foreigners‘children, children with autistic spectrum disorders (ASD), gifted children, children with learning difficulties and so on. The relationship between the educational system and key competences is transparent and clear. The influence of pupils by this method of teaching and not only by its content is great.

Návaznosti

MUNI/A/1022/2009, interní kód MU
Název: Příprava budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků na jednotlivých úrovních vzdělávání (Akronym: RKK)
Investor: Masarykova univerzita, Příprava budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků na jednotlivých úrovních vzdělávání, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty