k 2010

První rok učení se řemeslu: od představ k realitě

FRIEDMANN, Zdeněk

Základní údaje

Originální název

První rok učení se řemeslu: od představ k realitě

Název anglicky

THE FIRST YEAR OF APPRENTICESHIP: FROM EXPECTATIONS TO REALITY

Autoři

FRIEDMANN, Zdeněk

Vydání

Trendy ve vzdělávání, 2010

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

Volba povolání; spokojenost s volbou; střední odborná učiliště; učni; řemesla; žáci se speciálními vzdělávacími potřebami

Klíčová slova anglicky

Career choice; satisfaction with the choice; secondary vocational school; apprentices; crafts; pupils with special educational needs
Změněno: 21. 1. 2011 08:42, doc. PhDr. Zdeněk Friedmann, CSc.

Anotace

V originále

Obsahem příspěvku jsou výsledky dotazníkového šetření realizovaného mezi studenty/učni v prvním ročníku na středních odborných učilištích. Cílem šetření bylo zjistit hlavní motivy a okolnosti jejich volby studovaného oboru (řemesla), zjistit míru jejich spokojenosti s touto volbou a zaznamenat rozdíly mezi očekáváními a školní realitou z jejich pohledu. Zvláštní pozornost je přitom věnována také učňům se speciálními vzdělávacími potřebami.

Anglicky

The paper presents results of a questionnaire investigation conducted among students/appprentices in the first year of secondary vocational schools. The aim of the investigation was to identify the principal motives and circumstances of their choice of the studied field (craft), to find out the degree of their satisfaction with the choice and note the differences between expectations and school reality from their point of view. Special attention is paid to apprentices with special educational needs.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání