2010
První rok učení se řemeslu: od představ k realitě
FRIEDMANN, ZdeněkZákladní údaje
Originální název
První rok učení se řemeslu: od představ k realitě
Název anglicky
THE FIRST YEAR OF APPRENTICESHIP: FROM EXPECTATIONS TO REALITY
Autoři
FRIEDMANN, Zdeněk
Vydání
Trendy ve vzdělávání, 2010
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
Volba povolání; spokojenost s volbou; střední odborná učiliště; učni; řemesla; žáci se speciálními vzdělávacími potřebami
Klíčová slova anglicky
Career choice; satisfaction with the choice; secondary vocational school; apprentices; crafts; pupils with special educational needs
Změněno: 21. 1. 2011 08:42, doc. PhDr. Zdeněk Friedmann, CSc.
V originále
Obsahem příspěvku jsou výsledky dotazníkového šetření realizovaného mezi studenty/učni v prvním ročníku na středních odborných učilištích. Cílem šetření bylo zjistit hlavní motivy a okolnosti jejich volby studovaného oboru (řemesla), zjistit míru jejich spokojenosti s touto volbou a zaznamenat rozdíly mezi očekáváními a školní realitou z jejich pohledu. Zvláštní pozornost je přitom věnována také učňům se speciálními vzdělávacími potřebami.
Anglicky
The paper presents results of a questionnaire investigation conducted among students/appprentices in the first year of secondary vocational schools. The aim of the investigation was to identify the principal motives and circumstances of their choice of the studied field (craft), to find out the degree of their satisfaction with the choice and note the differences between expectations and school reality from their point of view. Special attention is paid to apprentices with special educational needs.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|