k 2010

Specifika studijní a profesní orientace u žáků s poruchami učení a chování

FRIEDMANN, Zdeněk

Základní údaje

Originální název

Specifika studijní a profesní orientace u žáků s poruchami učení a chování

Název anglicky

THE SPECIFICS OF PROFESSIONAL CHOICE OF PUPILS WITH SPECIFIC LEARNING DIFFICULTIES AND BEHAVIOUR DISORDERS

Autoři

FRIEDMANN, Zdeněk

Vydání

Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami IV. Education of Pupils with Special Educational Needs, 2010

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

profesní orientace, kariérové poradenství, školní poradenství, žáci se speciálními vzdělávacími potřebami.

Klíčová slova anglicky

professional aspirations; vocational guidance; school guidance; children with special educational needs
Změněno: 21. 1. 2011 10:13, doc. PhDr. Zdeněk Friedmann, CSc.

Anotace

V originále

Prezentace přináší dílčí výsledky z výzkumu realizovaného v rámci projektu Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Autoři popisují a interpretují data z kvantitativního šetření, které bylo zaměřeno na zjišťování některých specifik profesní orientace žáků s lehkým handicapem, se specifickými poruchami učení a chování. Pozornost je věnována vybraných okolnostem a vlivům, které často hrají roli v procesu rozhodování, zejména vlivu poradenských subjektů.

Anglicky

The presentation describes the partial results of the reasearch realised within the project Special needs of pupils in the context of the Framework Educational Programme conducted at the Faculty of Education Masaryk University in Brno. The authors present quantitative analysis of questionnaire data, which is used to identify the factors significantly influencing professional choice (or further academic choice) of elementary school pupils with a mild disability - specific learning difficulties and behaviour disorders. The attention is paid to selected influences, mainly to the role of the school councelling.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání