Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{916503, author = {Janík, Tomáš and Maňák, Josef and Knecht, Petr and Němec, Jiří}, article_number = {3}, keywords = {curriculum; curriculum policy; curriculum change; educational research; school education}, language = {cze}, issn = {1802-4637}, journal = {Orbis scholae}, title = {Proměny kurikula současné české školy: vize a realita}, url = {http://www.orbisscholae.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=85&Itemid=81}, volume = {4}, year = {2010} }
TY - JOUR ID - 916503 AU - Janík, Tomáš - Maňák, Josef - Knecht, Petr - Němec, Jiří PY - 2010 TI - Proměny kurikula současné české školy: vize a realita JF - Orbis scholae VL - 4 IS - 3 SP - 9-36 EP - 9-36 SN - 18024637 KW - curriculum KW - curriculum policy KW - curriculum change KW - educational research KW - school education UR - http://www.orbisscholae.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=85&Itemid=81 N2 - Studie pojednává o proměnách kurikula současné české školy. Jejím cílem je tematizovat napětí mezi vizemi tvůrců kurikulární politiky a realitou vnímanou aktéry školního vzdělávání. Text je rozvržen do čtyř částí. První část je uvedením do problematiky kurikulární změny (curriculum change), přičemž jsou vymezeny klíčové pojmy, na nichž autoři staví svůj výklad. Druhá část je věnována analýze dokumentů kurikulární politiky. Deklarovaná podoba kurikulárních změn je zkoumána ve třech rovinách: (a) v rovině organizace a řízení školství; (b) v rovině pojetí a cílů školního vzdělávání; (c) v rovině obsahů školního vzdělávání. Ve třetí části studie jsou prezentovány pohledy pedagogického výzkumu, kdy se sleduje, jak změny kurikula vnímají různí aktéři školního vzdělávání (zejm. ředitelé a učitelé). Ve čtvrté, závěrečné části autoři tematizují nejvýraznější dilemata, která v souvislosti s proměnou kurikula současné české školy vystupují do popředí. ER -
JANÍK, Tomáš, Josef MAŇÁK, Petr KNECHT a Jiří NĚMEC. Proměny kurikula současné české školy: vize a realita. \textit{Orbis scholae}. 2010, roč.~4, č.~3, s.~9-36. ISSN~1802-4637.
|