SORGER, Brigitte. Deutsch als Fremdsprache - Definition und Abgrenzung eines wissenschaftlichen Faches. Brünner Hefte zu Deutsch als Fremdsprache. Brno: Masarykova univerzita, 2010, roč. 3, č. 2, s. 201-209, 8 s. ISSN 1803-4411.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Deutsch als Fremdsprache - Definition und Abgrenzung eines wissenschaftlichen Faches
Název česky Němčina jako cizí jazyk - definice a vymezení oboru
Název anglicky German as a foreign language - definition and delimitation of a scientific subject
Autoři SORGER, Brigitte (40 Rakousko, garant, domácí).
Vydání Brünner Hefte zu Deutsch als Fremdsprache. Brno, Masarykova univerzita, 2010, 1803-4411.
Další údaje
Originální jazyk němčina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00046327
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky němčina ve světě; jazyková politika; vývojové tendence; příbuzné a návazné obory; vzdělávací kurikula
Klíčová slova anglicky German worldwide; language policy; lines of development; related sciences; curricula for education
Změnil Změnila: Dr. phil. Brigitte Sorger, učo 25169. Změněno: 13. 4. 2011 16:54.
Anotace
Politische und gesellschaftliche Veränderungen beeinflussen die Motive Deutsch zu lernen nachhaltig und wirken sich dadurch auf das Fach- und Ausbildungsprofil aus. Der Beitrag skizziert die neuen Herausforderungen, die erforderliche Ausweitung der Bezugswissenschaften und die neue Schwerpunktsetzung in Curricula, bei Konferenzen und in der Fachliteratur, die Deutsch als Fremdsprache heute zu einem praxisrelevanten Studium und interdisziplinären Forschungsfach machen können.
Anotace česky
Politické a společenské změny nezvratně ovlivnily potřeby učit se německy a zasáhly tak do struktury oboru i vzdělávání. Článek seznamuje s novými úkoly oboru, naznačuje, která další odvětví společenských věd bude nutné zohlednit a zapojit do kurikulí, konferencí i odborné literatury s tím cílem, aby studium němčina jako cizího jazyka bylo orientováno především na potřeby praxe a z jejího vědního oboru se stal obor interdisciplinární.
Anotace anglicky
Political and social changes affect the motives for learning German and have a lasting impact on the professional and educational profile of the discipline. The paper gives an outline of the new challenges, the need to extend the related sciences and the new focus in the curricula, at conferences and in professional literature. This could make the discipline German as a foreign language a practice-relevant field of study and a subject of interdisciplinary research.
VytisknoutZobrazeno: 14. 5. 2024 04:03