C 2010

Přípravné environmentální vzdělávání učitelů v kontextu proměny kurikula základního vzdělávání

HORKÁ, Hana

Základní údaje

Originální název

Přípravné environmentální vzdělávání učitelů v kontextu proměny kurikula základního vzdělávání

Název anglicky

Environmental Teacher Training in the Context of Primary Curriculum Transformation

Autoři

HORKÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Bratislava, Wiegerová, A.(ed) Premeny univerzitného vzdelávania, od s. 138-145, 8 s. 2010

Nakladatel

OZ V4 a PdF UK

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/10:00046364

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-89443-02-4

Klíčová slova česky

Environmentální výchova; průřezové téma; přípravné učitelské vzdělávání; Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (RVP ZV); kompetence environmentální/ekopedagogická; pedagogická kompetence; hodnotová dimenze vzdělávání; ekogramotnost

Klíčová slova anglicky

Environmental education; crosscurricular topic; undergraduate teacher training; Framework Educational Programme for Primary education; environmental/ecological competence; teachers competence; value dimension of education; ecological literacy

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 25. 8. 2013 09:37, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.

Anotace

V originále

Nová interpretace obsahu a pojetí vzdělávání zvýrazňuje axiologickou dimenzi, s níž souvisí prosazování biofilní orientace vzdělání pro rozvoj ekogramotnosti. Autorka poukazuje na možnosti utváření způsobilosti úspěšně realizovat environmentální výchovu (EV), především v rámci pedagogické přípravy v oboru učitelství 1. stupně základní školy. Uvádí přehled pedagogických kompetencí a činností, které přispívají k jejich rozvoji. V závěru prezentuje některé výsledky ankety, v níž se studenti absolventských ročníků vyjadřovali ve strukturované reflexi k vybraným tématům přípravného vzdělávání.

Anglicky

The new interpretation of the content and conception of education emphasizes the axiological dimension, which is associated with the stress on the biophilia aspect in education for the development of ecological literacy. The author points out the possibilities of developing the competence to implement environmental education (EV) successfully, primarily within teacher training for future primary school teachers. She presents a survey of teachers competencies and activities that enhance their development. Finally, she presents selected results of a survey, in which students expressed their opinions on several topics in teacher training in structured reflection.

Návaznosti

MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století