HORKÁ, Hana. Přípravné environmentální vzdělávání učitelů v kontextu proměny kurikula základního vzdělávání. In Wiegerová, A.(ed) Premeny univerzitného vzdelávania. 1. vyd. Bratislava: OZ V4 a PdF UK, 2010, s. 138-145. ISBN 978-80-89443-02-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Přípravné environmentální vzdělávání učitelů v kontextu proměny kurikula základního vzdělávání
Název anglicky Environmental Teacher Training in the Context of Primary Curriculum Transformation
Autoři HORKÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Bratislava, Wiegerová, A.(ed) Premeny univerzitného vzdelávania, od s. 138-145, 8 s. 2010.
Nakladatel OZ V4 a PdF UK
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00046364
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-89443-02-4
Klíčová slova česky Environmentální výchova; průřezové téma; přípravné učitelské vzdělávání; Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (RVP ZV); kompetence environmentální/ekopedagogická; pedagogická kompetence; hodnotová dimenze vzdělávání; ekogramotnost
Klíčová slova anglicky Environmental education; crosscurricular topic; undergraduate teacher training; Framework Educational Programme for Primary education; environmental/ecological competence; teachers competence; value dimension of education; ecological literacy
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PaedDr. Hana Horká, CSc., učo 2749. Změněno: 25. 8. 2013 09:37.
Anotace
Nová interpretace obsahu a pojetí vzdělávání zvýrazňuje axiologickou dimenzi, s níž souvisí prosazování biofilní orientace vzdělání pro rozvoj ekogramotnosti. Autorka poukazuje na možnosti utváření způsobilosti úspěšně realizovat environmentální výchovu (EV), především v rámci pedagogické přípravy v oboru učitelství 1. stupně základní školy. Uvádí přehled pedagogických kompetencí a činností, které přispívají k jejich rozvoji. V závěru prezentuje některé výsledky ankety, v níž se studenti absolventských ročníků vyjadřovali ve strukturované reflexi k vybraným tématům přípravného vzdělávání.
Anotace anglicky
The new interpretation of the content and conception of education emphasizes the axiological dimension, which is associated with the stress on the biophilia aspect in education for the development of ecological literacy. The author points out the possibilities of developing the competence to implement environmental education (EV) successfully, primarily within teacher training for future primary school teachers. She presents a survey of teachers competencies and activities that enhance their development. Finally, she presents selected results of a survey, in which students expressed their opinions on several topics in teacher training in structured reflection.
Návaznosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 10. 6. 2024 01:07