STADLEROVÁ, Hana. Výchova k "nekontaktní lidskosti" - cíl profesní přípravy učitele? (Education to "the inconctact humanity" - a goal of professional preparation of a teacher?). In Jan Hábl Jana Doležalová. Humanizace ve výchově a vzdělávání východiska, možnosti a meze. Hradec Králové: GAUDEAMUS HRADEC KRÁLOVÉ, 2010, 229 pp. ISBN 978-80-7435-068-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Výchova k "nekontaktní lidskosti" - cíl profesní přípravy učitele?
Name (in English) Education to "the inconctact humanity" - a goal of professional preparation of a teacher?
Authors STADLEROVÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Hradec Králové, Humanizace ve výchově a vzdělávání východiska, možnosti a meze, 229 pp. 2010.
Publisher GAUDEAMUS HRADEC KRÁLOVÉ
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00046381
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7435-068-9
Keywords (in Czech) profesní příprava učitele; možnosti profesní přípravy; metody výuky; formování učitelova pojetí výuky; problémy v profesní přípravě učitele výtvarné výchovy
Keywords in English professional preparation of a teacher; conditions of professional preparation; teaching methods; formation of teachers conceptions of education; problems in professional preparation of a teacher of art education
Changed by Changed by: doc. PaedDr. Hana Stadlerová, Ph.D., učo 26587. Changed: 10/2/2011 12:17.
Abstract
Příspěvek se věnuje problémům, které jsou spjaty s profesní přípravou učitelů, především preprimárního a primárního vzdělávání. Reaguje na výsledky výzkumu (disertační práce H. Stadlerové), ze kterých vyplývají omezené možnosti uplatňování aktivních metod a forem výuky na vysoké škole, naznačuje důsledky této situace.
Abstract (in English)
The report deals with problems, which are connected with the professional preparations of teachers, especially pre-school and primary education. It responds to the results of the research (dissertation thesis - H. Stadlerová) from which the restricted possibilities follow. They focuse on assertion of active methods and the forms of education at the university, it infers the results of this situation.
PrintDisplayed: 31/5/2024 10:57