D 2010

Vysokoškolské studium v éře sociálních sítí (pohledem studentů)

ZOUNEK, Jiří

Základní údaje

Originální název

Vysokoškolské studium v éře sociálních sítí (pohledem studentů)

Název anglicky

Tertiary education in the era of social networking (through students` eyes)

Autoři

ZOUNEK, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Hradec Králové, Sborník příspěvků z konference a soutěže eLearning 2010, od s. 285-290, 6 s. 2010

Nakladatel

Gaudeamus, Univerzita Hradec Králové

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/10:00046382

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-7435-067-2

Klíčová slova česky

terciární vzdělávání; výzkum; e-learning; web 2.0; studenti; studium; ICT; sociální sítě

Klíčová slova anglicky

terciary education; research;e-learning; web 2.0; student; study; ICT; social network
Změněno: 6. 1. 2011 14:22, doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek je výstupem výzkumného projektu, který si klade za cíl poznat proces učení současné generace studentů na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity (MU), přičemž se zaměřuje na využívání různých prostředků ICT při studiu. Autor se soustředí na výhody i nevýhody využívání různých technologií při studiu. Dále se věnuje sociálním sítím a virtuálním komunitám. Ukáže na konkrétním případě tzv. digitálního studenta, který je příkladem toho, jak si studenti přizpůsobují nástroje ICT a elektronické materiály svým potřebám či učebním stylům a vytvářejí si tak svoje vlastní digitální učební prostředí.

Anglicky

The paper is an output from a research project whose objective is to understand the process of learning among the current generation of students in the Faculty of Arts, MU, focusing on the use of ICT tools. The research has been undertaken in Masaryk University, with support from the Grant Foundation of the Dean of Faculty of Arts. It also focuses on which specific ICT tools and learning sources students use in their study, which of them they prefer and why. Rather than limiting itself to the use of university online systems, the research will strive to uncover the role played by web 2.0 services.