2010
Vysokoškolské studium v éře sociálních sítí (pohledem studentů)
ZOUNEK, JiříZákladní údaje
Originální název
Vysokoškolské studium v éře sociálních sítí (pohledem studentů)
Název anglicky
Tertiary education in the era of social networking (through students` eyes)
Autoři
ZOUNEK, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Hradec Králové, Sborník příspěvků z konference a soutěže eLearning 2010, od s. 285-290, 6 s. 2010
Nakladatel
Gaudeamus, Univerzita Hradec Králové
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/10:00046382
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-7435-067-2
Klíčová slova česky
terciární vzdělávání; výzkum; e-learning; web 2.0; studenti; studium; ICT; sociální sítě
Klíčová slova anglicky
terciary education; research;e-learning; web 2.0; student; study; ICT; social network
Změněno: 6. 1. 2011 14:22, doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.
V originále
Příspěvek je výstupem výzkumného projektu, který si klade za cíl poznat proces učení současné generace studentů na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity (MU), přičemž se zaměřuje na využívání různých prostředků ICT při studiu. Autor se soustředí na výhody i nevýhody využívání různých technologií při studiu. Dále se věnuje sociálním sítím a virtuálním komunitám. Ukáže na konkrétním případě tzv. digitálního studenta, který je příkladem toho, jak si studenti přizpůsobují nástroje ICT a elektronické materiály svým potřebám či učebním stylům a vytvářejí si tak svoje vlastní digitální učební prostředí.
Anglicky
The paper is an output from a research project whose objective is to understand the process of learning among the current generation of students in the Faculty of Arts, MU, focusing on the use of ICT tools. The research has been undertaken in Masaryk University, with support from the Grant Foundation of the Dean of Faculty of Arts. It also focuses on which specific ICT tools and learning sources students use in their study, which of them they prefer and why. Rather than limiting itself to the use of university online systems, the research will strive to uncover the role played by web 2.0 services.