Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{917411, author = {Kubiatko, Milan and Mrázková, Kateřina and Usak, Muhammet}, article_number = {2}, keywords = {questionnaire; information and communication technologies; attitudes; students}, language = {cze}, issn = {1213-3809}, journal = {Paidagogos}, title = {Postoje českých a tureckých vysokoškolských studentů k využívání ICT v přírodovědných předmětech}, volume = {11}, year = {2010} }
TY - JOUR ID - 917411 AU - Kubiatko, Milan - Mrázková, Kateřina - Usak, Muhammet PY - 2010 TI - Postoje českých a tureckých vysokoškolských studentů k využívání ICT v přírodovědných předmětech JF - Paidagogos VL - 11 IS - 2 SP - 1-12 EP - 1-12 SN - 12133809 KW - questionnaire KW - information and communication technologies KW - attitudes KW - students N2 - V příspěvku jsme se zaměřili na zjištění rozdílu v postojích k ICT mezi vysokoškolskými studenty z Turecka a z České republiky. Postoje byly zjišťovány nejen společně ale i odděleně pro každou zemi s ohledem na pohlaví, ročník studia a bydliště respondentů. Výzkumným nástrojem byl dotazník Likertova typu s 33 položkami. Výzkumný vzorek tvořilo 454 studentů z Turecka a 316 studentů z České republiky. Data byla vyhodnocována pomocí faktorové analýzy s Varimax rotací, MANCOVA (věk byl použit jako kovariát) a Studentova t-testu. Studenti z České republiky měli pozitivnější postoj k využívání ICT v přírodovědných předmětech než studenti z Turecka. Studenti dosahovali vyššího skóre než studentky, studenti druhého ročníků měli pozitivnější postoj oproti studentům prvního a třetího ročníku. Studenti z měst dosahovali vyššího skóre v porovnání se studenty z velkoměst a z vesnic. ER -
KUBIATKO, Milan, Kateřina MRÁZKOVÁ a Muhammet USAK. Postoje českých a tureckých vysokoškolských studentů k využívání ICT v přírodovědných předmětech. \textit{Paidagogos}. 2010, roč.~11, č.~2, s.~1-12. ISSN~1213-3809.
|