KUBIATKO, Milan, Kateřina MRÁZKOVÁ a Muhammet USAK. Postoje českých a tureckých vysokoškolských studentů k využívání ICT v přírodovědných předmětech. Paidagogos. 2010, roč. 11, č. 2, s. 1-12. ISSN 1213-3809.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Postoje českých a tureckých vysokoškolských studentů k využívání ICT v přírodovědných předmětech
Název anglicky Czech and turkish university students attitudes toward ICT using in science subjects
Autoři KUBIATKO, Milan (703 Slovensko, garant, domácí), Kateřina MRÁZKOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Muhammet USAK (792 Turecko).
Vydání Paidagogos, 2010, 1213-3809.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00046453
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky dotazník; informační a komunikační technologie; postoje; studenti
Klíčová slova anglicky questionnaire; information and communication technologies; attitudes; students
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: PaedDr. Milan Kubiatko, PhD., učo 108312. Změněno: 25. 5. 2014 16:09.
Anotace
V příspěvku jsme se zaměřili na zjištění rozdílu v postojích k ICT mezi vysokoškolskými studenty z Turecka a z České republiky. Postoje byly zjišťovány nejen společně ale i odděleně pro každou zemi s ohledem na pohlaví, ročník studia a bydliště respondentů. Výzkumným nástrojem byl dotazník Likertova typu s 33 položkami. Výzkumný vzorek tvořilo 454 studentů z Turecka a 316 studentů z České republiky. Data byla vyhodnocována pomocí faktorové analýzy s Varimax rotací, MANCOVA (věk byl použit jako kovariát) a Studentova t-testu. Studenti z České republiky měli pozitivnější postoj k využívání ICT v přírodovědných předmětech než studenti z Turecka. Studenti dosahovali vyššího skóre než studentky, studenti druhého ročníků měli pozitivnější postoj oproti studentům prvního a třetího ročníku. Studenti z měst dosahovali vyššího skóre v porovnání se studenty z velkoměst a z vesnic.
Anotace anglicky
In our contribution we focused on finding the differences toward ICT attitudes among university students from Czech Republic and Turkey. Attitudes were evaluated overall and continuosly with respect on gender, residence and grade of students together for all students and also separately for each country. A questionnaire with 33 Likert type items was used in our research. The sample consists of 454 Turkish and 316 Czech unversity students attending two different universities. Data were evaluated with factor analysis with Varimax rotation, MANCOVA (age of students was as covariate), t-test. Totally, students from Czech Republic achieved more positive attitudes toward ICT in comparison with students from Turkey. Boys have more positive attitudes than girls, students from 2nd grade have had more positive attitudes and students from town have had more positive attitudes toward ICT in comparison with other groups.
VytisknoutZobrazeno: 13. 9. 2024 07:59