2010
PŘÍSPĚVEK K IMPLEMENTACI PROBLEMATIKY PRVNÍ POMOCI DO PŘÍPRAVY UČITELŮ
REISSMANNOVÁ, Jitka a Alice PROKOPOVÁZákladní údaje
Originální název
PŘÍSPĚVEK K IMPLEMENTACI PROBLEMATIKY PRVNÍ POMOCI DO PŘÍPRAVY UČITELŮ
Název česky
PŘÍSPĚVEK K IMPLEMENTACI PROBLEMATIKY PRVNÍ POMOCI DO PŘÍPRAVY UČITELŮ
Název anglicky
IMPLEMENTATION OF FIRST AID EDUCATION INTO FUTURE TEACHER PREPARATION
Autoři
Vydání
ŘEHULKA, E. (Ed.). Anotace referátů ze 6. Mezinárodní vědecké konference Škola a zdraví pro 21. století. 2010. 2010
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Konferenční abstrakt
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-5262-8
Klíčová slova česky
první pomoc; připravenost poskytnout první pomoc; implementace první pomoci do přípravy učitelů; znalost; dovednost
Klíčová slova anglicky
first aid; readiness of giving first aid; implementation of first aid into the profession of teacher; knowledge; ability
Změněno: 9. 1. 2011 17:24, PhDr. Mgr. et Mgr. Jitka Reissmannová, Ph.D.
Anotace
Anglicky
Giving fi rst aid should be the ability of every teacher. In reality this presumption is not fully refl ected in the process of preparing the teacher for their profession. The contribution brings the report from the research which tries to fi nd out the readiness of future teachers from the point of „ ability to save the life “. The new methodology of testing the knowledge and ability of giving fi rst aid was used. This principle is based on investigation the sudents reactions to the concrete stimulated situations. In such situation (presented with short video) the health even the life was endangered. The paper presents research results, discussion over educational implication and shows perspectives and possibilities of implementation of first aid education in the process of pregradual preparation of teachers.
Návaznosti
MSM0021622421, záměr |
|