MUŽÍKOVÁ, Leona. Podněty pro implementaci výchovy ke zdraví do školních vzdělávacích programů (Suggestions for Health Education Implementation in School Educational Programmes for Primary and Lower Secondary School). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita ve spolupráci s MSD, 2010, 141 pp. ISBN 978-80-210-5328-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Podněty pro implementaci výchovy ke zdraví do školních vzdělávacích programů
Name (in English) Suggestions for Health Education Implementation in School Educational Programmes for Primary and Lower Secondary School
Authors MUŽÍKOVÁ, Leona (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, 141 pp. 2010.
Publisher Masarykova univerzita ve spolupráci s MSD
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00046462
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5328-1
Keywords (in Czech) výchova ke zdraví; kurikulum; kurikulum výchovy ke zdraví; výzkum kurikula; model kurikula; základní škola; školní vzdělávací programy
Keywords in English health education; curriculum; health education curriculum; curriculum research; curriculum model; primary and lower secondary school; school educational programmes
Tags Munipress
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D., učo 45625. Changed: 4/6/2012 14:09.
Abstract
Publikace je příspěvkem k řešení výzkumného záměru s názvem Škola a zdraví pro 21. století. Publikace se opírá o výzkumy autorky v oblasti kurikula výchovy ke zdraví a přináší konkrétní podněty pro pedagogickou praxi. Úvodní kapitoly vymezují cíl publikace, definují základní pojmy a shrnují poznatky o výzkumu kurikula výchovy ke zdraví. Těžištěm publikace jsou výsledky výzkumu názorů ředitelů českých základních škol a názorů české veřejnosti na realizaci výchovy ke zdraví v základním vzdělávání. Významným podnětem pro pedagogickou praxi jsou kapitoly o modelování kurikula výchovy ke zdraví ve školních vzdělávacích programech a poznatky o výchově ke zdraví v zahraničí. V závěru publikace jsou formulovány podněty pro teorii, pro výzkum, pro školní praxi i pro českou společnost.
Abstract (in English)
This publication is a contribution to School and Health for 21st Century research plan solution. It is based on author`s previous research in the health education curriculum field and produces concrete suggestions that can be used in pedagogical training. Introductory chapters define the aim of the publication, specify basic terminology and summarize information about research into health education curriculum. The publication focuses on research results of Czech primary school headmasters and the representative group of Czech citizens opinions of health education implementation in primary and lower secondary school. Chapters related to developing of health education curriculum model in school educational programmes and knowledge on health education in foreign countries could be considered as a significant suggestion for pedagogical training. In conclusion chapter, various inspirations for theory, research, school training as well as for Czech society are formulated.
Links
MSM0021622421, plan (intention)Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
PrintDisplayed: 27/4/2024 18:42