B 2010

Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality výuky a kurikula

JANÍK, Tomáš, Petr KNECHT, Petr NAJVAR, Marie DOSKOČILOVÁ, Gabriela DUCHÁČKOVÁ et. al.

Základní údaje

Originální název

Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality výuky a kurikula

Název česky

Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality výuky a kurikula

Název anglicky

Tools for the monitoring and evaluation of quality in instruction and curriculum

Autoři

JANÍK, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí), Petr KNECHT (203 Česká republika, domácí), Petr NAJVAR (203 Česká republika, domácí), Marie DOSKOČILOVÁ (203 Česká republika, domácí), Gabriela DUCHÁČKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Tomáš JANKO (203 Česká republika, domácí), Miroslav JIREČEK (203 Česká republika, domácí), Petr NOVÁK (203 Česká republika, domácí), Karolína PEŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Jana PŘIKRYLOVÁ (203 Česká republika, domácí), Jana STEJSKALÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Sonia ŠAMALÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Simona ŠEBESTOVÁ (203 Česká republika, domácí), Jana ZERZOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Pavel ZLATNÍČEK (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, 222 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 20, 2010

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/10:00046471

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-209-3

Klíčová slova česky

kurikulum; výuka; kvalita; monitoring; evaluace

Klíčová slova anglicky

curriculum; instruction; quality; monitoring; evaluation

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 12. 1. 2011 17:21, doc. Mgr. Petr Najvar, Ph.D.

Anotace

V originále

V kontextu proměn současné české školy a jejího kurikula se sice pozvolna, avšak přece jen začíná věnovat pozornost otázkám kvality. Kvalita vzdělávání je jedním ze základních cílů ve strategických dokumentech o vzdělávání v zahraničí i u nás. Autoři monografie rozpracovali teoreticko-metodologická východiska pro monitoring a evaluaci kvality kurikula a výuky v kontextu školního vzdělávání v České republice a vytvořili, resp. adaptovali příslušné diagnostické nástroje. Mezi řešenými tématy jsou nonverbální prvky v učebnicích, příležitosti k učení, mezipředmětová témata či strukturace vzdělávacícho obsahu v kurikulárních dokumentech.

Anglicky

Current changes within the Czech school and its curriculum inspire a shift of focus towards the issue of quality. Quality in education becomes one of the key aims mentioned in strategic documets in the Czech Republic and in Europe. The authors elaborated on the theoretical and methodological basis for the monitoring and evaluation of quality of curriculum as well as instruction in the context of school education in the Czech Republic and also developed or adapted adequate diagnostic tools. Topics dealt with in the book include nonverbal elements in textbooks, opportunities to learn, crosscurricular topics and the structuring of educational content in curricular documents.

Návaznosti

MUNI/A/1038/2009, interní kód MU
Název: Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality výuky a kurikula v oborech školního vzdělávání (Akronym: NAME 2010)
Investor: Masarykova univerzita, Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality výuky a kurikula v oborech školního vzdělávání, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty