SOJÁK, Petr and Tomáš ČECH. Cesta do školy aneb výzkum potřebnosti a uplatnitelnosti sociálního pedagoga ve škole (Going to school or research of need and applicability of the social educator in school). In Výzkum zaměřený na...: Základní směry výzkumu Katedry sociální pedagogiky PdF MU. Brno: Masarykova univerzita, 2010, p. 109-119. Sociálně pedagogický výzkum. ISBN 978-80-210-5391-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Cesta do školy aneb výzkum potřebnosti a uplatnitelnosti sociálního pedagoga ve škole
Name in Czech Cesta do školy aneb výzkum potřebnosti a uplatnitelnosti sociálního pedagoga ve škole
Name (in English) Going to school or research of need and applicability of the social educator in school
Authors SOJÁK, Petr (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Tomáš ČECH (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Brno, Výzkum zaměřený na...: Základní směry výzkumu Katedry sociální pedagogiky PdF MU, p. 109-119, 11 pp. Sociálně pedagogický výzkum, 2010.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00046480
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5391-5
Keywords (in Czech) škola; sociální pedagog; odborná pomoc; prevence; intervence; výzkum; potřebnost; uplatnitelnost
Keywords in English school; social educator; speciality assistance; prevention; intervention; research; usefulness; applicability
Changed by Changed by: doc. PhDr. Mgr. Tomáš Čech, Ph.D., učo 15881. Changed: 20/2/2013 12:36.
Abstract
Kapitola prezentuje výzkumný úkol zaměřený na ověření uplatnitelnosti sociálního pedagoga v základních školách jako odborníka, který by měl být klíčovou roli jako odborná podpora učitelů ve školách.Vychází z mapování situace v českých podmínkách, na které navazuje v konkrétních představách ověřování pozice v základních školách.
Abstract (in English)
Chapter presents a research project aimed at verifying the applicability of the social educator in elementary schools as an expert, which should be a key role as professional support for teachers in schools. Based on mapping the situation in the Czech environment, which builds on the ideas of specific verification positions in elementary schools.
PrintDisplayed: 7/6/2024 22:44