C 2010

Rodina a romská žena jako kontext porozumění

NĚMEC, Jiří, Lenka GULOVÁ and Ema ŠTĚPAŘOVÁ

Basic information

Original name

Rodina a romská žena jako kontext porozumění

Name (in English)

Family and Romany Wife as a Context for Understanding

Authors

NĚMEC, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Lenka GULOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Ema ŠTĚPAŘOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Brno, Edukace romských žáků v zrcadle výzkumných šetření, p. 23-42, 20 pp. Sociálně pedagogický výzkum, 2010

Publisher

MUNI PRESS

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/10:00046487

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-5148-5

Keywords (in Czech)

romská žena; hodnoty; kvalitativní výzkum

Keywords in English

Romany wife; values; qualitative research
Změněno: 11/2/2011 10:36, doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D.

Abstract

V originále

Kapitola na základě kvalitativního výzkum (narativních rozhovorů) představuje pojetí vzdělání a tradic z pohledu romských žen. Vytváří kontext porozumění dalším kapitolám.

In English

The chapter introduces (based on qualitative research and narrative interview) the framework for education and tradition from the point of view or Romany wives. It serves as the background for understanding the other chapters.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education