2010
Asistent pedagoga, k analýze komunikačních sdělení
NĚMEC, Jiří and Ema ŠTĚPAŘOVÁBasic information
Original name
Asistent pedagoga, k analýze komunikačních sdělení
Name in Czech
Asistent pedagoga, k analýze komunikačních sdělení
Name (in English)
Teachers assistant, notes on the analysis of the communication messages
Authors
NĚMEC, Jiří ORCID (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Ema ŠTĚPAŘOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, Edukace romských žáků v zrcadle výzkumných šetření, p. 81-94, 14 pp. Sociálně pedagogický výzkum, 2010
Publisher
MUNI PRESS
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Chapter(s) of a specialized book
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/10:00046490
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-5148-5
Keywords (in Czech)
Asistent pedagoga; důvěra, interakce; kvalitativní výzkum; ohnisková skupina; romský žák; sociokulturně znevýhodněné skupiny; školní prostředí; učitel; vzdělávání
Keywords in English
Assistant pedagogue; trust; interaction; qualitative research; focus group; Roma pupil; socio-culturally handicapped groups; school environment; trachet; education
Changed: 24/2/2013 15:48, doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D.
V originále
Kvalitativní údaje (především deskripce výpovědí), které jsme získali prostřednictvím ohniskových skupin s romskými asistenty pedagoga, jsme se snažili analyzovat, popsat a vysvětlit jejich interakci (komunikaci) s učiteli, žáky a rodiči, a to prostřednictvím teorie transakční analýzy. Z relativně rozsáhlého textu jsme se zaměřili na analýzu komunikačních sděleních asistentů, prostřednictvím kterých vstupují do interakcí s dalšími osobami a pokusili jsme se vysvětlit možné příčiny konfliktů a nedorozumění, jež mají interpersonální povahu a se kterými se běžně setkáváme ve školním prostředí s větším počtem romských žáků.
In English
Quality data (mostly description of the reports) that had been obtained through the focus groups with Romany assistants of the teacher were analysed, described and the aim was to explain the interaction (communication) with teachers. The transaction analysis was deployed. The analysis of the communication of teachers assistants was mostly focused on and the aim was to explain the core of the conflicts and misunderstandings that could be classified as interpersonal and that are really common in the everyday school life with a higher number of Romany pupils.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|