NĚMEC, Jiří a Ema ŠTĚPAŘOVÁ. Asistent pedagoga, k analýze komunikačních sdělení. In Edukace romských žáků v zrcadle výzkumných šetření. 1. vyd. Brno: MUNI PRESS, 2010, s. 81-94. Sociálně pedagogický výzkum. ISBN 978-80-210-5148-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Asistent pedagoga, k analýze komunikačních sdělení
Název česky Asistent pedagoga, k analýze komunikačních sdělení
Název anglicky Teachers assistant, notes on the analysis of the communication messages
Autoři NĚMEC, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí) a Ema ŠTĚPAŘOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Edukace romských žáků v zrcadle výzkumných šetření, od s. 81-94, 14 s. Sociálně pedagogický výzkum, 2010.
Nakladatel MUNI PRESS
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00046490
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5148-5
Klíčová slova česky Asistent pedagoga; důvěra, interakce; kvalitativní výzkum; ohnisková skupina; romský žák; sociokulturně znevýhodněné skupiny; školní prostředí; učitel; vzdělávání
Klíčová slova anglicky Assistant pedagogue; trust; interaction; qualitative research; focus group; Roma pupil; socio-culturally handicapped groups; school environment; trachet; education
Změnil Změnil: doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D., učo 35929. Změněno: 24. 2. 2013 15:48.
Anotace
Kvalitativní údaje (především deskripce výpovědí), které jsme získali prostřednictvím ohniskových skupin s romskými asistenty pedagoga, jsme se snažili analyzovat, popsat a vysvětlit jejich interakci (komunikaci) s učiteli, žáky a rodiči, a to prostřednictvím teorie transakční analýzy. Z relativně rozsáhlého textu jsme se zaměřili na analýzu komunikačních sděleních asistentů, prostřednictvím kterých vstupují do interakcí s dalšími osobami a pokusili jsme se vysvětlit možné příčiny konfliktů a nedorozumění, jež mají interpersonální povahu a se kterými se běžně setkáváme ve školním prostředí s větším počtem romských žáků.
Anotace anglicky
Quality data (mostly description of the reports) that had been obtained through the focus groups with Romany assistants of the teacher were analysed, described and the aim was to explain the interaction (communication) with teachers. The transaction analysis was deployed. The analysis of the communication of teachers assistants was mostly focused on and the aim was to explain the core of the conflicts and misunderstandings that could be classified as interpersonal and that are really common in the everyday school life with a higher number of Romany pupils.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 30. 4. 2024 14:38