PROKOPOVÁ, Alice. PSYCHODYNAMICKÝ PŘÍSTUP V PRIMÁRNÍ PREVENCI ZÁVISLOSTÍ. In ŘEHULKA, E. (Ed.). Anotace referátů ze 6. Mezinárodní vědecké konference Škola a zdraví pro 21. století. 2010. ISBN 978-80-210-5262-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název PSYCHODYNAMICKÝ PŘÍSTUP V PRIMÁRNÍ PREVENCI ZÁVISLOSTÍ
Název česky PSYCHODYNAMICKÝ PŘÍSTUP V PRIMÁRNÍ PREVENCI ZÁVISLOSTÍ
Název anglicky PSYCHODYNAMIC APPROACH IN PREVENTION OF ADDICTION
Autoři PROKOPOVÁ, Alice.
Vydání ŘEHULKA, E. (Ed.). Anotace referátů ze 6. Mezinárodní vědecké konference Škola a zdraví pro 21. století. 2010.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5262-8
Klíčová slova česky závislost; prevence; kauzální prevence; psychodynamický přístup
Klíčová slova anglicky addiction; prevention; psychodynamic approach
Změnil Změnila: RNDr. Mgr. Alice Prokopová, Ph.D., učo 1247. Změněno: 15. 3. 2012 08:06.
Anotace
Příspěvek se zabývá jedním z možných psychologických přístupů k závislostem, a to přístupem, který je klíčový v jejich kauzální primární prevenci. Uvádíme vymezení psychodynamického přístupu v kontextu etiologie návykového chování. Dále objasňujeme jeho roli v porozumění vnitřním – nevědomým či nedostatečně uvědomovaným – motivům, které mají rámec rizikových osobnostních faktorů z hlediska vzniku a vývoje závislosti, a tím i jeho význam v primární prevenci návykového chování. Dále se zaměřujeme na jeho pedagogické implikace a na uplatnění psychodynamického způsobu myšlení v některých oblastech pregraduální přípravy studentů oboru „výchova ke zdraví“.
Anotace anglicky
of psychodynamic approach in the context of addict behaviour. We identify its role in understanding the internal – unconscious or not enought conscious – motives, which are characteristed with risk personal factors from the view of origin and development of the addiction. Closely connected is its meaning in prevention of addict behavior. We study its educational implication and the practice of psychodynamic way of thinking especially in some areas of pregradual preparation for students attending „Department of Education to the health “.
Návaznosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 10. 6. 2024 06:27