GULOVÁ, Lenka. Několik tezí k analýze výzkumných šetření (Several propositions for the analysis of surveys). In Gulová, L. Analýza vzdělávacích potřeb romských žáků. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2010, p. 207-209. neuvádím. ISBN 978-80-210-5342-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Několik tezí k analýze výzkumných šetření
Name in Czech Několik tezí k analýze výzkumných šetření
Name (in English) Several propositions for the analysis of surveys
Authors GULOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Gulová, L. Analýza vzdělávacích potřeb romských žáků, p. 207-209, 3 pp. neuvádím, 2010.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00046510
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5342-7
Keywords (in Czech) Výzkumné šetření analýza východiska sociálně znevýhodněné skupiny oblasti výzkumu
Keywords in English The survey analysis of the basis of socially disadvantaged groups R
Changed by Changed by: Mgr. Lenka Gulová, Ph.D., učo 5686. Changed: 9/1/2011 19:50.
Abstract
Poznatky z výzkumného šetření ukazují na význam programů integrace sociálně znevýhodněných skupin. Významný se jeví program doučování romských dětí, pedagogická práce asistenta pedagoga, odborná příprava budoucích pedagogů a současně je zde poukázáno na význam výzkumných šetření, které přináší možnosti řešení v oblastech vzdělávání sociálně znevýhodněných skupin. Výsledky výzkumu otevřely další témata vhodná k šetření a analýze.
Abstract (in English)
Findings from a research point to the importance of social integration programs for disadvantaged groups. Significant tutoring program seems to Roma children, teaching assistant job teacher training of future teachers and also are referred to the importance of surveys, which creates possible solutions in the education of socially disadvantaged groups. Results of research opened up other issues appropriate to the investigation and analysis.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 17/8/2024 03:33