C 2010

Evaluace předmětu Doučování dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí

GULOVÁ, Lenka, Ema ŠTĚPAŘOVÁ a Zuzana BUCHTOVÁ

Základní údaje

Originální název

Evaluace předmětu Doučování dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí

Název anglicky

Evaluation of course tutoring children from socially disadvantaged backgrounds

Autoři

GULOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí), Ema ŠTĚPAŘOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Zuzana BUCHTOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Gulová a kol. Analýza vzdělávacích potřeb romských žáků, od s. 56 - 91, 35 s. neuvádím, 2010

Nakladatel

Muni PRESS

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/10:00046514

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5342-7

Klíčová slova česky

romský žák vzdělávání přípravné ročníky doučování ohnisková skupina romská rodina kvalitativní výzkum; asistent pedagoga

Klíčová slova anglicky

Roma pupils education preparatory classes tutoring focus group the Roma familie qualitative research assistant teacher
Změněno: 11. 1. 2011 19:29, Mgr. Lenka Gulová, Ph.D.

Anotace

V originále

V současné době se realizuje již řada podpůrných programů a projektů, jež mají za cíl zlepšit stávající stav romských dětí v oblasti vzdělávání. Mezi nejvýznamnější můžeme považovat např. fungování přípravných nultých ročníků, zřízení funkce asistenta pedagoga či doučování romských dětí prostřednictvím studentů pedagogických fakult. Uvedený program doučování byl předmětem zkoumání této výzkumné studie, na němž se podíleli studenti, jenž si zaregistrovali předmět Doučování dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí 1 a 2. Záměrem výzkumného šetření bylo popsat, pochopit a vysvětlit složitost procesu doučování romských žáků v jejich rodinném prostředí studenty MU. Hlavní metodou výzkumu byla ohnisková skupina a analýza údajů vycházejících ze zkušeností studentů univerzity, kteří docházejí pravidelně do své romské rodiny.

Anglicky

Currently implemented are already a number of support programs and projects that aim to improve the current situation of Roma children in education. The most important operation can be considered as preparatory foundation years, the establishment of a teacher's assistant or tutoring students of Roma children by teaching faculty. The tutoring program was examined by this research study, which involved the students who have registered the subject tutoring children from socially disadvantaged backgrounds 1 and 2 The aim of the research was to describe, understand and explain the complexity of the process of tutoring for Roma children in the family environment of students at MU. The main research method was focus groups and analysis of data based on the experience of university students who attend regularly into my Romany family.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání