PANČOCHA, Karel. Etika výzkumu ve speciální pedagogice. In Etika ve vědách o výchově. 1. vydání. Olomouc: ČPdS, 2010, s. 342 - 348. ISBN 978-80-244-2654-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Etika výzkumu ve speciální pedagogice
Název česky Etika výzkumu ve speciální pedagogice
Název anglicky Research Ethics in Special Education
Autoři PANČOCHA, Karel (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vydání. Olomouc, Etika ve vědách o výchově, od s. 342 - 348, 7 s. 2010.
Nakladatel ČPdS
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00046517
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-244-2654-9
Klíčová slova česky výzkum; osoby s postižením; medicínský model; aspekty etického výzkumu
Klíčová slova anglicky research; individuals with disabilities; medical model; aspects of ethical research
Změnil Změnil: prof. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., M.Sc., učo 42604. Změněno: 9. 1. 2011 19:43.
Anotace
V minulosti došlo v přístupu výzkumníků k lidem s postižením k celé řadě vážných etických selhání. I v současnosti jsou práva osob s postižením při výzkumných šetřeních porušována. K základním aspektům etického výzkumu jedinců s postižením patří prospěch pro účastníky výzkumu, dobrovolný a informovaný souhlas, zapojení osob s postižením do realizace výzkumu a zachovávání důvěrnosti získaných informací.
Anotace anglicky
In the past, researchers failed ethical standards in research of people with disabilities. Even today, rights of people with disabilities are often infringed in research.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 11. 5. 2024 13:00