B 2010

ZOP Zkušenost, odbornost, praxe v psychodidaktické přípravě učitele výtvarné výchovy v primárním vzdělávání

STADLEROVÁ, Hana, Pavla NOVOTNÁ, Kateřina PLESNÍKOVÁ a Marta SVOBODOVÁ

Základní údaje

Originální název

ZOP Zkušenost, odbornost, praxe v psychodidaktické přípravě učitele výtvarné výchovy v primárním vzdělávání

Název anglicky

Experience, skill, practice in psycho-didactic training of teacher of art education in primary education

Autoři

STADLEROVÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí), Pavla NOVOTNÁ (203 Česká republika, domácí), Kateřina PLESNÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Marta SVOBODOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

první. Brno, 250 s. 2010

Nakladatel

MU Brno

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/10:00046519

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5399-1

Klíčová slova česky

vzdělávání; učitel, žák; kompetence; psychodidaktické dovednosti; výtvarná výchova; osobnost dítěte; dětský výtvarný projev; profesní příprava; studentovo pojetí výuky; intervence

Klíčová slova anglicky

education; teacher; pupil/student; psycho-didactic skills; art education; child personality; art expression of a child; professional training; students conception of lessons; intervention

Štítky

Změněno: 9. 5. 2011 11:50, Mgr. Martina Dvořáková

Anotace

V originále

Monografie se zabývá problematikou profesní přípravy učitelů primárního vzdělávání. Je zaměřena na možnosti rozvoje psychodidaktických dovedností učitele, a to prostřednictvím výtvarných disciplín. Práce vymezuje teoretická východiska pro utváření kompetencí učitele výtvarné výchovy primárního vzdělávání. Konkretizuje obsah jednotlivých výtvarných disciplín, které poskytují nejen oborové vědomosti a dovednosti, ale možnosti utváření psychodidaktické kompetence učitele. Výzkum sleduje intervenující vliv zkušeností a profesní přípravy na utváření psychodidaktických dovedností studentů. Zvláštní pozornost je věnována studentovu pojetí výuky výtvarné výchovy, se kterým se setkal před i v průběhu profesní přípravy. Výsledky výzkumu směřují ke zkvalitnění profesní přípravy učitele výtvarné výchovy primárního vzdělávání. Publikace uvádí příklady konkrétních intervencí.

Anglicky

The monograph deals with professional training of teachers in primary education. It is focused on possibilities of development of teachers psycho-didactic skills through art education. The dissertation work defines theoretical basis for competence formation of art teachers in primary education. The research monitors the influence of experience and professional training on students formation of psycho-didactic skills. It concentrates especially on students conception of art education and their experience with it in professional training. The results of the research are aimed at improvement in the quality of professional training of art teachers in primary education. The publication prezents the examples of the concrete interventions.

Návaznosti

MUNI/A/1033/2009, interní kód MU
Název: Rozvoj kreativity ve školní i mimoškolní výtvarné pedagogice (Akronym: ROKREA)
Investor: Masarykova univerzita, Rozvoj kreativity ve školní i mimoškolní výtvarné pedagogice, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty