OBROVSKÁ, Lucie, Olga KUSÁ a Monika TANNENBERGEROVÁ. Představa učitelů o kvalitách ideálního žáka jako předpoklad ovlivňující učitelovo očekávání a hodnocení. In Výzkum zaměřený na...: Základní směry výzkumu Katedry sociální pedagogiky PdF MU. 1. vyd. Brno: Muni PRESS, 2010, s. 110 - 121, 11 s. neuvádím. ISBN 978-80-210-5342-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Představa učitelů o kvalitách ideálního žáka jako předpoklad ovlivňující učitelovo očekávání a hodnocení
Název anglicky Rebuilding of the qualities of an ideal teacher as a condition affecting the student teachers expectations and evaluation
Autoři OBROVSKÁ, Lucie (203 Česká republika, garant, domácí), Olga KUSÁ (203 Česká republika, domácí) a Monika TANNENBERGEROVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Výzkum zaměřený na...: Základní směry výzkumu Katedry sociální pedagogiky PdF MU, od s. 110 - 121, 11 s. neuvádím, 2010.
Nakladatel Muni PRESS
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00046525
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5342-7
Klíčová slova česky výzkumné šetření; pedagog; romský žák; vzdělávání; kvalitativní výzkum
Klíčová slova anglicky the research; teacher; student Roma; education; qualitative research
Změnil Změnila: Mgr. Bc. Lucie Obrovská, Ph.D., učo 61195. Změněno: 16. 3. 2011 12:54.
Anotace
Výzkumné šetření spadá svým záměrem jednak do oblasti zabývající se vztahy mezi učiteli a žáky, ale také do oblasti, jenž zkoumá bariéry ovlivňující vzdělávání romských dětí. V tomto výzkumu lze vyjít z předpokladu, že pedagog, aby si mohl uvědomit možné zkreslení obrazu žáka, by měl vědět, že by se neměl spoléhat na to, jak se žák jeví. Měl by se snažit zjistit, jaký žák skutečně je. Tento výzkum chce popsat hlavní oblasti, které jsou důležité při utváření učitelovy koncepce ideálního žáka. Pedagogové si kladli otázku, zda se tato koncepce (představa) nějakým způsobem liší u učitelů základních škol praktických či základních škol, ve kterých převažují žáci romského etnika od učitelů běžných základních škol. Ve výzkumném šetření byl uplatněn kvalitativní přístup, data jsou zpracována pomocí textové analýzy písemných výpovědí učitelů. Cílem výzkumu byl popis hlavních oblastí a kategorií, které jsou důležité při vytváření učitelovy koncepce ideálního žáka.
Anotace anglicky
The survey comes first, the intention is to deal with the relationships between teachers and pupils, but also in the field, which examines the barriers affecting the education of Roma children. In this research can start from the assumption that the teacher, so he can inform the possible distortion student should know, that should not be relied upon as the student appears. He would try to find out what student really is. This research intends to describe the main areas that are important in shaping a teacher's concept of ideal pupil. Teachers wondered whether this concept (the concept) in some way different for teachers of primary schools and basic practical schools in which Roma pupils prevail teachers from mainstream schools. In our research has been applied a qualitative approach, data are analyzed using textual analysis of written testimonies of teachers. The aim of the research was a description of the major areas and categories, which are important in creating a teachers conception of the ideal pupil.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 18. 7. 2024 16:55