JEDLIČKOVÁ, Helena. Aktivizující metody, alternativní formy pedagogické praxe a konstruktivistický přístup v přípravě studentů Učitelství přírodopisu pro ZŠ na pracovišti Kejbaly PdF MU v Brně. Online. In Papáček, M. (ed.): Didaktika biologie v České republice 2010 a badatelsky orientované vyučování. DiBi 2010. Sborník příspěvků semináře, 25. a 26. března 2010. České Budějovice: JčU České Budějovice, Ped.Fak., 2010, s. 72-80. ISBN 978-80-7394-210-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Aktivizující metody, alternativní formy pedagogické praxe a konstruktivistický přístup v přípravě studentů Učitelství přírodopisu pro ZŠ na pracovišti Kejbaly PdF MU v Brně
Název česky Aktivizující metody, alternativní formy pedagogické praxe a konstruktivistický přístup v přípravě studentů Učitelství přírodopisu pro ZŠ na pracovišti Kejbaly PdF MU v Brně
Název anglicky Activating Methoda, Alternative Forms of Teaching Practice and Constructivist Approach in Preparing Students for Elementary School Biology Teacher in Workplace Kejbaly of the Pedagogical Faculty of Masaryk University in Brno
Autoři JEDLIČKOVÁ, Helena (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání České Budějovice, Papáček, M. (ed.): Didaktika biologie v České republice 2010 a badatelsky orientované vyučování. DiBi 2010. Sborník příspěvků semináře, 25. a 26. března 2010. od s. 72-80, 9 s. 2010.
Nakladatel JčU České Budějovice, Ped.Fak.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00058938
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7394-210-6
Klíčová slova česky Aktivizující metody vzdělávání; alternativní formy pedagogické praxe; konstruktivistický přístup ve výuce; vzdělávání učitelů přírodopisu; akční výzkum.
Klíčová slova anglicky Activated by the methods of education; alternative forms of teaching practice; constructivist approach in teaching; science teacher education; Action Research.
Změnil Změnila: Ing. Helena Jedličková, Ph.D., učo 2417. Změněno: 19. 4. 2013 11:53.
Anotace
Prezentace práce se zamýšlí nad významem vzdělávání učitelů biologie s využitím zkušenostního učení a výpočetní techniky na pracovišti Kejbaly Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně. Pomocí akčního výzkumu zjišťujeme, že příprava budoucích učitelů by měla být založena na zkušenostním učení, integraci odborné a didaktické složky a tvořivosti studentů. Základem je pedagogický konstruktivismus s využitím e-learningu v integrovaném přírodovědném vzdělávání. Využití akčního výzkumu a projektové výuky v odborných předmětech se jeví jako jedna z cest, kde se propojí integrovaná odborná výuka s oborovou didaktikou, pedagogickou praxí a samostatnou skupinovou prací studentů v podobě tématických seminárních prací, realizovaných ve skupinách postupně v několika navazujících předmětech. Příspěvek prezentuje částečné výsledky výzkumu projektové výuky studentů.
Anotace anglicky
Presentation of the work reflects on the importance of training teachers of biology, using experiential learning and computer technology in the workplace Kejbaly Pedagogical Faculty of Masaryk University in Brno. An action research has shown that the basis of student teachers training should by mostly in experiential learning and e-learning, in integration of expertise with didactics and in student creativity. Constructivism is a pedagogical basis for using e-learning in an integrated science education. Using action research project and teaching in technical subjects, it appears as one of the paths which are connected, integrated with training courses on specific teaching methodology, teaching practice and a separate group of students in the form of thematic seminar work carried out in groups gradually in successive courses. This report presents partial outcomes of research.
VytisknoutZobrazeno: 28. 4. 2024 06:34