2010
Vrstevnické vyučování v terénu školní zahrady – zážitková pedagogika a konstruktivistický přístup v přípravě studentů Učitelství přírodopisu pro ZŠ na pracovišti Kejbaly PdF MU v Brně
JEDLIČKOVÁ, HelenaZákladní údaje
Originální název
Vrstevnické vyučování v terénu školní zahrady – zážitková pedagogika a konstruktivistický přístup v přípravě studentů Učitelství přírodopisu pro ZŠ na pracovišti Kejbaly PdF MU v Brně
Název česky
Vrstevnické vyučování v terénu školní zahrady – zážitková pedagogika a konstruktivistický přístup v přípravě studentů Učitelství přírodopisu pro ZŠ na pracovišti Kejbaly PdF MU v Brně
Název anglicky
Peer Education at the School Garden – Experiential Education and Constructivist Approach in preparing students for elementary school Biology Teacher in workplace Kejbaly Pedagogical Faculty of Masaryk University in Brno
Autoři
JEDLIČKOVÁ, Helena (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
České Budějovice, Papáček, M. (ed.): Didaktika biologie v České republice 2010 a badatelsky orientované vyučování. DiBi 2010. Sborník příspěvků semináře, 25. a 26. března 2010. od s. 81-87, 7 s. 2010
Nakladatel
JčU České Budějovice, Ped.Fak.
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/10:00058939
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7394-210-6
Klíčová slova česky
Aktivizující metody vzdělávání; vrstevnické vyučování; školní zahrada; zkušenostní učení; projekt Biologie pro život a zdraví, zážitková pedagogika, konstruktivistické učení
Klíčová slova anglicky
Activated by the methods of education; peer education; school garden; experiential learning; project "Biology for life and health”; education experiences; constructivist learning
Změněno: 19. 4. 2013 11:45, Ing. Helena Jedličková, Ph.D.
V originále
Prezentace práce představuje vrstevnické vyučování v terénu školní zahrady ve vzdělávání učitelů biologie s využitím zkušenostního učení a výpočetní techniky na pracovišti Kejbaly Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně. Společný výzkum, realizovaný akademickými pracovníky a studenty, je zaměřený na ověřování modelů integrované výuky a vyplývá z dlouhodobého projektu Biologie pro život a zdraví cvičného střediska Kejbaly. V modelech mezigeneračního zkušenostního učení studenti a učitelé, společně se žáky, získávají nové vědomosti a dovednosti, nikoliv pouze pomocí multimédií, internetu a knih, nýbrž aktivní konfrontací a činností s reáliemi v terénu, v přírodě i v biotopové zahradě. Zážitková pedagogika a konstruktivistický přístup v přípravě studentů by měly ovlivnit učitelovo pojetí výuky.
Anglicky
Presentation of the work is peer teaching in the field of school gardens in biology teacher education using experiential learning and computer technology in the workplace Kejbaly Pedagogical Faculty of Masaryk University in Brno. Joint research, implemented by academics and students, is aimed at verifying the integrated model and results from long-term project "Biology for life and health" trainer center "Kejbaly. In models of intergenerational experiential learning students and teachers together with pupils acquire new knowledge and skills, not only through media, internet and books, but an active confrontation and activities with the realities on the ground in the wild and in biotope garden. Experiential pedagogy and the constructivist approach in preparing students should influence the teacher's approach to teaching.