JEDLIČKOVÁ, Helena. Projekt Biologie pro život a zdraví,. model zkušenostního vzdělávání pro 21. století. In Sandanusová, A., Dytrtová, R. (ed.) Popularizace vědy a výzkumu ve vzdělávání. 1. vyd. Brno: TRIBUN EU, s.r.o., Brno, 2010, s. 21-26. EDUCO, č.9. ISBN 978-80-7399-150-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Projekt Biologie pro život a zdraví,. model zkušenostního vzdělávání pro 21. století
Název česky Projekt Biologie pro život a zdraví,. model zkušenostního vzdělávání pro 21. století
Název anglicky Project Biology for Life and Health.Model of experiemtial Learning in education for 21.st century.
Autoři JEDLIČKOVÁ, Helena.
Vydání 1. vyd. Brno, Sandanusová, A., Dytrtová, R. (ed.) Popularizace vědy a výzkumu ve vzdělávání, od s. 21-26, 6 s. EDUCO, č.9, 2010.
Nakladatel TRIBUN EU, s.r.o., Brno
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7399-150-0
Klíčová slova česky Znalostní základ vyučování.Dynamický model zkušenostního učení.Projekt Biologie pro život a zdraví
Klíčová slova anglicky knowledge base of teaching.Dynamic model of experiential learning.Project Biology for Life and Health
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Ing. Helena Jedličková, Ph.D., učo 2417. Změněno: 18. 1. 2015 02:55.
Anotace
Případová studie prezentuje částečné výsledky longitudiálního výzkumu, zaměřeného na Dynamický model zkušenostního učení v projektu Biologie pro život a zdraví. Akční výzkum je zaměřen na vzdělávání pro udržitelný rozvoj a zdraví v kontextu změn vzdělávání v Evropě na principu situačního a zkušenostního učení učitelů. Projekt se zabývá implementací zkušenostního učení jako základu znalostní báze učitelů v integrované didaktické přírodovědné výuce ve studijním programu Učitelství pro primární vzděláváni na pracovišti Kejbaly PdF MU. Prezentovány jsou základní principy konstruktivistické pedagogiky (poskytnutí osobní kontroly, potřebného učebního prostředí a interakcí včetně spolupráce) a otázka jejich aplikovatelnosti na oblast masového vysokoškolského vzdělávání.
Anotace anglicky
A case study presenting partial outcomes of research focused on Dynamic model of experiential learning in the project Biology for Life and Health. The project deals with implementation of experiential learning as a basis of a teachers knowledge base in integrated didactic science teaching in a study programme Pedagogy for Primary Education at Kejbaly, a workplace of PdF MU. The Action research is focused on education for sustainable development and health in the context of changes in education in Europe that are based on the principle of situational and experiential learning. Constructivist educational principles suggest that educational environments should provide learners with personal control, authentic learning contexts, and diverse personal interactions including collaboration. How can such constructivist values be applied to mass Higher Education?
Návaznosti
MSM0021620862, záměrNázev: Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 30. 5. 2024 07:36